Golfclub Engelenburg geeft je een kennismaking met de sport!

20191210_193810

Leden van  golfclub Engelenburg hebben zich dit jaar ingespannen om mensen kennis te laten maken en enthousiast te krijgen voor de golfsport.

Een sport die, als je er eenmaal kennis mee hebt gemaakt, je niet meer loslaat. Een sport ook die je kan doen op de momenten die je zélf kan bepalen, bij ieder weersomstandigheid en ook nog eens tot op hoge leeftijd. Bovendien een prima plek voor sociale contacten en gezelligheid.

Daartoe is er de GolfStart les gestart afgelopen september. Na een kennismakingsclinic en actie onder de clubleden kregen we 3 groepen bij elkaar voor deze lessen. Bij de lessen werden de deelnemers  gesteund door mentoren ( clubleden) om zich wat makkelijker thuis te laten voelen en om de onderlinge samenhang te versterken. De vervolgstap is de theorie en op 10 december j.l. deed het eerste deel van de deelnemers het theorie examen, met een prachtig resultaat:                      Iedereen geslaagd!

Deelnemers hebben nu de baanpermissie, waardoor ze al zelfstandig de golfbaan in mogen.

Het vervolgtraject vindt plaats in januari 2020 met een vervolgcursus van 10 lessen. Alle deelnemers gaven zich meteen na het examen al hiervoor op. Na deze cursus krijgen ze handicap 54 waarmee ze op alle banen toegang krijgen.

In januari start ook weer een beginnersgroep met de Golfstart cursus van 6 lessen. Hiervoor heb jezelf geen golfmateriaal voor nodig, dat wordt verzorgd.
Opgeven kan via HIER en klik dan bij ‘webresultaten’ op ‘golfstart-het platform…etc. en kies vervolgens op het scherm voor locatie ‘Brummen.
Voor evt. info kan je ook mailen met wvansoest0@gmail.com

Komende jaren zijn er interessante ontwikkelingen te verwachten in  accommodatie en baan voor de leden van golfclub Engelenburg, waardoor het spelen op de Engelenburg nóg aantrekkelijker gaat worden.

Hieronder ziet u nog wat foto’s van de test waarvan iedereen geslaagd is.