Aangepast sporten

Aangepast sporten  of Uniek Sporten?

Iedereen in de gemeente Brummen moet kunnen gaan sporten. Voor de een is het vanzelfsprekend om te gaan sporten, voor een ander kan het gaan sporten al een hele uitdaging zijn.

Denk hierbij aan (toekomstige) sporters met een beperking of een chronische ziekte. Ten eerste welke sport vind je zelf leuk? Wanneer is voor je zelf nog niet duidelijk is welke sport je leuk vind, kunnen wij je helpen bij het vinden van die ene leuke en uitdagende sport.  Maar met  een beperking of een chronische ziekte komt er meer bij het uitzoeken van een sport. Is het bijvoorbeeld wel mogelijk om deze sport te beoefenen? Zo niet, welke drempels moet er weggenomen worden om het wel mogelijk te maken.

Of je geeft training bij een vereniging en wil graag met bijvoorbeeld G sporters aan de slag. Hoe start je een speciale groep op of hoe richt je je reguliere trainingen zo in dat iedereen kan deelnemen. Welke cursussen zijn er voor trainers beschikbaar en van welke regelingen en subsidies kan je als club gebruik maken om dit mogelijk te maken.

Alle sporters en verengingen kunnen terecht bij onze buurtsport coach aangepast Erik Sanders (brummen@unieksporten.nl) of neem een kijkje op de website www.unieksporten.nl.

Erik; “Sport is zoveel meer dan een uurtje bewegen. Het geeft mij super veel voldoening om iemand te helpen zodat hij of zij net zo van het sporten kan genieten zoals ik dat al mijn hele leven doe”.