Nationale Diabetes Challenge

• Begint op: 20 mei 2019 19:30
  • Eindigt op: 20 mei 2019 22:00

Nationale-Diabetes-Challenge Brummen Eerbeek

Op maandag 20 mei gaat de Nationale Diabetes Challenge weer verder! Deze wandelchallenge is een laagdrempelige manier om meer te bewegen en de gezondheid te verbeteren. Het is speciaal bedoeld voor mensen met een chronische ziekte zoals diabetes, maar ook mensen die om andere (gezondheids)redenen meer aan beweging willen doen zijn uiteraard van harte welkom om mee te lopen.

De challenge begint om 19:30 uur in Eerbeek/Brummen. De deelnemers wandelen gezamenlijk iedere week op de maandagavond en de challenge duurt in totaliteit 20 weken. De wandeling is ongeveer 5 tot 10 kilometer. Tijdens de wandelingen lopen professionals mee zoals een fysiotherapeut, een diëtist, een praktijkondersteuner, medewerkers van stichting Sportkompas en andere vrijwilligers. Indien nodig worden op basis van ervaring en conditie meerdere groepen gevormd, zodat iedere deelnemer op zijn of haar eigen tempo mee kan lopen.

Opgeven voor deelname aan de Nationale Diabetes Challenge kan nog door te mailen naar Femke van de afdeling Sportservice van stichting Sportkompas: femke@stichtingsportkompas.nl. De challenge begon op maandagavond 6 mei, maar je kunt nog altijd meedoen! Voor meer informatie kun je een kijkje nemen op de website van de Nationale Diabetes Challenge.