Nationale Diabetes Challenge

• Begint op: 6 mei 2019 19:30
  • Eindigt op: 6 mei 2019 21:30

Nationale-Diabetes-Challenge Brummen Eerbeek

Op maandag 6 mei begint de Nationale Diabetes Challenge! Deze wandel challenge is een laagdrempelige manier om meer te bewegen en de gezondheid te verbeteren. Het is speciaal bedoeld voor mensen met een chronische ziekte zoals diabetes, maar ook mensen die om andere (gezondheids)redenen meer aan beweging willen doen zijn uiteraard van harte welkom om mee te lopen.

De challenge begint in Brummen/Eerbeek op maandagavond 6 mei om 19:30 uur en duurt 20 weken waarin iedere week gezamenlijk op de maandagavond wordt gewandeld. Wekelijks wordt er vanuit Eerbeek én vanuit Brummen een mooie wandeling gemaakt van +/- 5 tot 10 kilometer. Tijdens de wandelingen lopen professionals mee zoals een fysiotherapeut, een diëtist, een praktijkondersteuner, medewerkers van stichting Sportkompas en andere vrijwilligers. Indien nodig worden op basis van ervaring en conditie meerdere groepen gevormd, zodat iedere deelnemer op zijn of haar eigen tempo mee kan lopen.

Opgeven voor deelname aan de Nationale Diabetes Challenge, kan vóór vrijdag 3 mei via de volgende link: www.nationalediabeteschallenge.nl/sskloopt. Op deze website is tevens meer informatie te vinden over de challenge. De kosten voor deelname aan het gehele traject van 20 weken bedragen slechts € 5,00.

Brummen

Gelderland