Nationale Sportweek 2019: Beweegcircuit

• Begint op: 20 september 2019 09:00
  • Eindigt op: 20 september 2019 10:30

brummen beweegt

Beweging is belangrijk voor de gezondheid. Maar voldoende bewegen is soms lastig. Sportclub Brummen is daarom gestart met Brummen Beweegt. Samen 45 minuten actief bewegen en daarna gezellig een kopje koffie of thee drinken in de kantine van de sportclub. Zo wordt voldoende bewegen leuk en gezellig!

Brummen Beweegt is een laagdrempelig sportaanbod voor 55-plussers waarbij bewegen en ontmoeten centraal staan. Het is niet de bedoeling om je in het zweet te werken. Wel worden de uitgezette beweegoefeningen op en rond de sportvelden gezamenlijk doorlopen. Zijn er oefeningen bij waartoe je, om wat voor een reden ook, niet in staat bent dan sla je die simpelweg over. De beweegoefeningen zijn gericht op het soepel bewegen, het vergroten van het uithoudingsvermogen en de spierkracht. Wandelen en spelelementen maken ook onderdeel uit van programma. Iedereen kan op zijn eigen niveau deelnemen.

Meedoen tijdens de Nationale Sportweek van 15 tot en met 28 september is gratis.

Voor deelname aan Brummen Beweegt na de Nationale Sportweek bedragen de kosten € 7,50 per maand. Hiervoor kun je op werkdagen actief bewegen en na afloop onder het genot van een kop koffie of thee napraten met de deelnemers. De koffie of thee is in de contributie inbegrepen. Brummen Beweegt valt onder het minimabeleid van de gemeente Brummen, dus er is ruimte voor financiële ondersteuning. Voor actieve en rustende leden van Sportclub Brummen is deelname gratis.

Sportclub Brummen

L.R. Beijnenlaan