Roefeldag

• Begint op: 23 oktober 2019 08:30
  • Eindigt op: 23 oktober 2019 20:00

roefeldag (2)

We gaan Roefelen in de gemeente Brummen. Roefelen is een Vlaams woord en het betekent ontdekken of snuffelen. Met een groepje snuffelen de kinderen die dag aan de grote mensenwereld. Tijdens de Roefeldag, die op 23 oktober 2019 plaatsvindt, kunnen kinderen van 7 t/m 12 jaar actief kennismaken met beroepen en werkzaamheden bij verschillende bedrijven, winkels, verenigingen en organisaties binnen de gemeente. Zij kunnen zich met een groepje van 4 kinderen opgeven voor deze leuke dag.

In de Roefelkrant kan je lezen welke bedrijven er dit jaar allemaal meedoen en wat er allemaal nog meer te doen is op de Roefeldag. Voor de kinderen start het inschrijven in september als de scholen weer beginnen.

Leer als een tandarts gaatjes boren, geef de liefste dieren te eten of bedien de kassa in een supermarkt. Blus een brand net als een brandweerman of leer hoe je groentes kan oogsten. Tijdens de Roefeldag kan je kiezen uit allerlei leuke Roefelplaatsen.

De Roefeldag wordt mede mogelijk gemaakt door Welzijn Brummen, Stichting Sportkompas en natuurlijk de sponsoren.

Brummen

Gelderland