Al 65 jaar dammen in Brummen!

BDV2

Ingestuurd door Johan Haijtink, voorzitter van de Brummense Damvereniging

Het werkende deel van de Nederlandse bevolking heeft het met allerlei bezigheden zeer druk. Het niet (meer) werkende deel beschikt over veel vrije tijd en zoekt hiervoor een passende besteding. Sport neemt hierin een steeds grotere plaats in.

Bij sport denken we al snel aan de vele beweegsporten waarvan iedereen weet dat dit gezond is voor je lijf en het een aangename invulling geeft aan iemands vrije tijd. Er zijn echter ook sporten die dezelfde positieve effecten hebben maar iets minder in de belangstelling staan, ik doel op de denksporten en met name de damsport. Deze sport kan het gehele jaar door beoefend worden en kan worden gespeeld door meisjes en jongens, vrouwen en mannen, van zeer jong tot zeer oud. De regels van het damspel zijn eenvoudig, zodat iedere beginner al snel een partij op enig niveau kan spelen. Het regelmatig beoefenen van de damsport kan er voor zorgen dat de hersenactiviteit tot op hoge leeftijd wordt gestimuleerd en is daarom een probaat middel tegen dementie.

Brummense Damvereniging staat voor dammen voor jong en oud. De clubleden spelen mee in verschillende competities zoals de bondscompetitie, de sneldamcompetitie en de jeugdcompetitie.

Ook in Brummen is al meer dan 65 jaar een damclub waar mensen van alle leeftijden wekelijks hun partijen spelen. Loop op donderdagavond eens geheel vrijblijvend bij ons binnen. Ons clublokaal is Plein 5 en de aanvang is om 19.45 uur.