Beachseizoen weer begonnen

190521_beachseizoen Sportkompas Bruvoc 1 (1)

Ingestuurd door de redactie van bruvoc

Zodra de lente is begonnen en de zon zich laat zien, begint het bij veel leden van Bruvoc – en andere volleyballiefhebbers – weer te kriebelen om te gaan beachvolleyballen. Het is dus goed nieuws dat het beachseizoen weer van start is gegaan. Onlangs werd ook de overeenkomst tussen Sportkompas en Bruvoc voor gebruik van de beachvelden voor vijf jaar verlengd. Een prettige samenwerking, waar beide partijen met veel vertrouwen uitkijken naar nog meer beachplezier.

Het begon allemaal acht jaar geleden toen Bruvoc voorzitter Jan Willem Kiezebrink in gesprek ging met Vivian Tromp, nu algemeen manager van Stichting Sportkompas, over de mogelijkheden om beachvelden te creëren in Brummen. Na twee jaar op een kleinschalig veld, werd een nieuw ambitieus initiatief opgestart om drie beachvelden aan te leggen die voldoen aan de Nevobo eisen. Op die manier konden er ook officiële wedstrijden georganiseerd worden. In 2014 werden deze velden feestelijk geopend en in gebruik genomen. Het ondertekenen van de overeenkomst was een van de laatste handelingen van de afscheidnemend voorzitter Jan Willem Kiezebrink. Hij ziet echter nog volop beach-kansen voor het nieuwe bestuur om op te pakken. “Het zou bijvoorbeeld heel mooi zijn om een regionale beachcompetitie op te starten”.

Beachvelden voor iedereen

De beachvelden zijn trouwens niet alleen voor Bruvoc-leden. Iedereen kan de beachvelden reserveren via Sportkompas. “De velden zijn multi inzetbaar” geeft Vivian Tromp aan, “ze zijn van klein tot groot te gebruiken”. Er zijn bijvoorbeeld scholen die er een schoolsportdag organiseren en de voetbalvereniging kan er ook voetvolley spelen. Vivian is blij met de nieuwe overeenkomst: “We ervaren een intensieve, heel prettige samenwerking met Bruvoc en zijn blij met alle activiteiten die ze hier organiseren”.

Heb je zin om zelf te ervaren of beachvolleybal ook iets voor jou is? Neem dan even contact op via beach@bruvoc.nl. Je kunt ook altijd langskomen. Tot aan de zomervakantie is er op dinsdag- en woensdagavond een Bruvoc beachcompetitie. Iedereen is van harte welkom.

Wil je meer weten over volleybalvereniging Bruvoc? Neem dan een kijkje op hun website.