Burgemeester in bokstenue op nieuwjaarsreceptie

boksende burgemeester

Dat een nieuwjaarsreceptie niet saai hoeft te zijn heeft onze burgemeester Alex van Hedel gister tijdens de nieuwjaarsreceptie in het gemeentehuis bewezen.

Gehuld in bokstenue stapte hij onder het gedreun van het welbekende nummer ‘Eye of the tiger’ in de boksring, die speciaal voor deze gelegenheid opgesteld was, met de boodschap niet tot de groep van 25% bedreigde burgemeesters te willen behoren en dat criminelen juist iets van hém te vrezen hebben.

De sportieve opkomst van de burgemeester sluit geheel aan bij het thema van de avond: sport en bewegen. In zijn toespraak blikte van Hedel terug op een sportief 2018 en huldigde hij 3 topsporters uit onze gemeente die het afgelopen jaar een topprestatie geleverd hebben: Sam Ligtlee won brons op de kilometer tijdrit tijdens de Europese Kampioenschappen én goud op de teamsprint tijdens de wereldbeker, de twaalf-jarige Robert de Haan werd in december wereldkampioen karten en Elis Ligtlee heeft na een succesvolle carrière, met als hoogtepunt goud op de keirin tijdens de Olympische Spelen in Rio, besloten te stoppen.

Tijdens zijn speech benadrukt de burgemeester dat sport en bewegen als een rode draad door ons leven lopen en dat de gemeente Brummen sport en bewegen voor iedere inwoner mogelijk wil maken en wil stimuleren. Daartoe werkt de gemeente samen met stichting Sportkompas, op deze manier hoopt de gemeente, naast het stimuleren van sport, bewegen en gezondheid, de leefbaarheid in alle dorpen en kernen in onze gemeenschap te vergroten. De burgemeester spreekt zijn waardering voor deze samenwerking uit en wil de onlangs afgetreden bestuursleden hartelijk danken voor hun inzet de afgelopen jaren. Zij worden de boksring ingeroepen en ontvangen een leuke attentie van de burgemeester.

Bekijk hier een compilatie van de avond (tekst gaat verder na de video)

Ook Marinus van Tent Beking mag zich in de boksring begeven en vertelt vol enthousiasme over het initiatief van Brummen Beweegt met als doel ouderen (55+, maar jongeren mogen ook prima mee doen) de mogelijkheid te bieden om te bewegen. En Elly van Agtmaal, dorpsdichter van Brummen, brengt een rijmende ode aan de sport waarbij de aanwezigen uitgenodigd mee te bewegen, dit leidt tot hilariteit alom.

Al met al was het een geslaagde nieuwjaarsreceptie, waarbij jonge gymnaste’s en danseressen van Sparta Brummen twee spetterende optredens gaven en de nadruk lag op sportiviteit.

Op naar een voorspoedig, gezond en sportief 2019!