Corona maatregelen.

coronavirus

De extra maatregelen vanuit de overheid van 3 november zijn door ons waargenomen. Zodra de gesprekken met de veiligheidsregio hebben plaatsgevonden weten wij welke gevolgen dit heeft voor onze locaties en de activiteiten. Het programma van woensdag 4 november blijft ongewijzigd. Via de website en via de social media kanalen zullen wij u op de hoogte houden van de ontwikkelingen.

Hoe zit het nu met de kleedkamers binnen onze sporthallen, open of dicht?

• De kleedkamers van het zwembad Rhienderoord blijft open.
  • De kleedkamers van de sporthal en de sportzaal blijft:
    – open tijdens het bewegingsonderwijs.
    – gesloten tijdens de verenigingssporten.

Wat mag wel en wat niet?

Op 13 oktober heeft het kabinet heeft ter bestrijding van het coronavirus een ‘gedeeltelijke lockdown’ aangekondigd om de sociale contacten en de reisbeperkingen te beperken. Voor de sport betekent dit dat iedereen vanaf achttien jaar alleen mag sporten op anderhalve meter afstand en alleen individueel of in teamverband met niet meer dan vier personen. Wedstrijden zijn niet toegestaan.

Voor de topsport en de jeugd tot achttien jaar gelden uitzonderingen. De jeugd tot achttien jaar mag blijven sporten in teamverband zonder dat ze anderhalve meter afstand in acht hoeven te nemen, de competitie ligt wel stil.

Voor verenigingen

Weet u even niet precies hoe de maatregelen nu zijn of heeft u media nodig voor de sociale kanalen?
Onze sportbond NOC*NFS heeft meerdere pagina’s waarop alle informatie, media en F.A.Q staan, klaar om te downloaden.
Als u HIER KLIKT, komt u op de desbetreffende site.

Ons protocol