Dag van de Aangepaste Sport krijgt ook in Brummen aandacht

Ontwerp zonder titel (1)

Vandaag is het de Dag van de Aangepaste Sport; een dag die volledig draait om sport- en beweegmogelijkheden voor mensen met een lichamelijke en/of geestelijke beperking. Een belangrijk onderwerp, want sport en beweging moet voor iedereen mogelijk zijn. In de gemeente Brummen zijn er al diverse initiatieven die mensen met een lichamelijke en/of geestelijke beperking de mogelijkheid bieden om te sporten. Enkele voorbeelden hiervan zijn jeu de boules bij Le Pionnier, G-zwemmen bij Rhienderoord en natuurlijk Happy Day. Vanaf deze maand kan er bovendien een nieuw initiatief aan dat rijtje toegevoegd worden: ook voetbalvereniging Oeken start met een G-team.

Wil je meer weten over aangepast sporten en de mogelijkheden in de gemeente, dan kan Sportkompas je verder helpen. Kijk op deze pagina voor meer informatie.

G-team vv Oeken: meld je aan voor een inlooptraining

Dit bericht is ingezonden door de redactie van vv Oeken:

Voetbal is voor iedereen. Ook voor mensen met een lichamelijke of verstandelijke beperking. Voetbalvereniging Oeken vindt dat mensen met een beperking ook van leuke activiteiten als voetbal moeten kunnen genieten. Niemand staat buitenspel. Daarom start vv Oeken, na enkele jaren van afwezigheid, deze maand met een G-Team.

Vijf leden van de vereniging hebben dit initiatief al enige tijd geleden genomen. Zij zijn enthousiast om van start te gaan met drie inlooptrainingen. In januari 2020 is de officiële “aftrap”. Ben je ouder dan 16 jaar, jongen of meisje, je bent van harte welkom bij de inlooptrainingen. Je hebt dan de mogelijkheid om te kijken of voetbal een sport is die bij je past.

De trainingsavonden zijn van 20.00 tot 21.00 uur op het sportveld van Oeken, de Overkant, Knoevenoordstraat 34A, 6971 LK Brummen. De inlooptrainingen zijn op de volgende dinsdagen:

• 26 november 2019
  • 03 december 2019
  • 10 december 2019

Meedoen met een inlooptraining? Bel of mail dan even naar 06-29005029 of secretaris@oeken.nl. Klik op deze link voor een video van de KNVB over voetballen met een beperking.

Wellicht tot op een van de inloopavonden!

Hans Neuteboom – Roel van Agtmaal – Erik Huisman (sr.) – Frits Rutten – Ben de Geus