Deelnemende verenigingen krijgen certificaat van Meer Vrijwilligers in Kortere Tijd

meer-vrijwilligers-in-kortere-tijd

Op 19 september vond er bij Stichting Welzijn Brummen in samenwerking met Stichting Sportkompas een bijeenkomst van Meer Vrijwilligers in Kortere Tijd (MVKT) plaats, de deelnemende verenigingen kregen een certificaat uitgereikt.

Cursus MVKT

In januari van dit jaar is de cursus MVKT succesvol afgerond door een drietal verenigingen:

Deze verenigingen hebben inmiddels tussen de 15 en 30 vrijwilligers erbij gekregen. De bijeenkomst was een geschikt moment voor Roel Hazenberg (projectcoördinator van MVKT bij de Gelderse Sport Federatie, red.) om te kijken of de nieuwe lichting een plek binnen de betreffende club heeft gekregen en of ze nog steeds actief zijn.

Vrijwilligers

De uitkomst hierop is positief te noemen: alle geworven vrijwilligers zijn nog steeds actief bij de verenigingen. “Sportclub Brummen heeft zelfs een vrijwilligerscommissie in het leven geroepen. Ze willen hiermee grip krijgen op het werven en behouden van de vrijwilligers”, aldus Roel Hazenberg. “Het succes van de cursus voor de verenigingen komt vooral door de persoonlijke benadering. Dit heeft echter de juiste aanpak en een goede voorbereiding nodig.”

De verenigingen ontvingen een mooi certificaat, dat een mooie plaats krijgt binnen de accommodaties. De verenigingen mogen trots zijn op de ondernomen stappen en kunnen met een stabiele basis het vrijwiliggersbestand vergroten en/of in stand houden.

Meer informatie over MVKT vind je hier.