Duurzame sportclubs opgelet: geef je op voor deze challenge!

duurzaamheid

10 oktober is de Dag van de Duurzaamheid en daarom besteden we aandacht aan de ‘Duurzame Sportclub’ challenge van Bar-le-Duc! De duurzaamheidswedstrijd van het mineraalwatermerk is in het leven geroepen voor sportclubs die aandacht besteden aan verduurzaming van hun vereniging. Want wist je dat je als sportclub een hoop kunt doen om je duurzame steentje bij te dragen? Denk bijvoorbeeld aan het scheiden van afval, bewust inkopen doen, het investeren in duurzame ontwikkelingen en het verlagen van de energierekening. Vaak is er met kleine stapjes al veel winst te behalen.

Is jouw sportclub al behoorlijk lekker bezig als het op duurzaamheid aankomt? Dan kun je je als vereniging opgeven voor de duurzaamheidswedstrijd. Winnende sportclubs kunnen niet alleen een oorkonde én een mooi bedrag van € 1000 winnen, maar ook een interessant partnership met Bar-le-Duc dat zich richt op een ‘gesloten recycle circuit’. Dat houdt in dat je als vereniging samen met het mineraalwatermerk een pure afvalstroom opzet waarmee je als club bijdraagt aan het recyclen van plastic waterflesjes.

Wil je meer weten over deze challenge? Kijk dan op de website van Bar-le-Duc.