Eerbeek in Beweging: samen wekelijks wandelen vanaf de Kiboe

Eerbeek in beweging 3

Eerbeek in Beweging

Samen wekelijks wandelen vanaf de Kiboe

Eerbeek – Dorpsboerderij Kiboe heeft samen met Stichting Sportkompas het initiatief opgevat om Eerbeek meer in beweging te krijgen. Vanaf 19 mei kan iedere donderdag door Eerbeek worden gewandeld onder leiding van een bewegingscoach.

Men hoeft geen geoefende wandelaar te zijn om mee te doen, het doel is juist een laagdrempelige bewegingsactiviteit waarbij gezelligheid centraal staat. Op het terrein van de Kiboe verzamelt men zich iedere donderdag om 13:00 uur, waarna er door de wijk gewandeld wordt. Naar verwachting is men om 14:00 uur weer terug en staat de koffie en thee met wat lekkers klaar. De toegang is helemaal gratis, aanmelden is niet nodig.

Dorpsboerderij Kiboe wil graag een plek zijn waar jong én oud elkaar kan ontmoeten. Stichting Sportkompas is een organisatie die sport en bewegen voor iedereen in de gemeente Brummen mogelijk wil maken. Met deze nieuwe samenwerking wordt gehoopt een deel van Eerbeek op een prettige manier in beweging te krijgen. Immers, voor een goede gezondheid is beweging belangrijk. Volgens de beweegrichtlijnen is minimaal 150 minuten per week matig intensief bewegen, verspreid over verschillende dagen, noodzakelijk om de gezondheid te onderhouden. Het gaat om matig intensieve beweging waarbij de hartslag omhoog gaat en de ademhaling versnelt. Kortom, een wekelijkse fijne wandeling kan hier dus een prima onderdeel van zijn. Voor meer informatie kan men een mail sturen naar m.boersma@kiboe.nl