Eerbeekse Boys 1 wint eerste na-competitiewedstrijd

ebk boys 1

Ingestuurd door de redactie van Eerbeekse Boys

Het eerste team van Eerbeekse Boys nam in seizoen 2018-2019 voor het eerst deel aan de zaterdag voetbalcompetitie. Het vlaggenschip moest starten in de 4e klasse Zaterdagvoetbal van de KNVB. Na een zeer sterke eerste helft van de competitie en een wisselvallig tweede helft, wist Eerbeekse Boys zich te plaatsen voor promotiewedstrijden naar de derde klasse zaterdagvoetbal. Afgelopen zaterdag werd de eerste na-competitiewedstrijd gespeeld tegen EFC PW 1885 uit Enschede. PW staat voor Prinses Wilhelmina, PW is de oudste voetbalvereniging van Nederland.

Afgelopen zaterdag werden spelers, begeleiding en supporters vervoerd per bus. Een ‘anonieme’ sponsor had de huur van de bus voor haar rekening genomen en een vrolijke Eerbeekse chauffeur vervoerde het team naar Enschede. Tegenstander PW is een trotse voetbalclub vol tradities en mooie verhalen. Het huidige eerste team van PW is een ervaren, fysiek sterke ploeg die een ijzersterke competitie hadden gespeeld. PW heeft lang meegestreden om het kampioenschap, maar heeft deze net gemist.

Jeugdige ploeg wint nipt

Eerbeekse Boys trad aan met zeer jeugdig team, maar liefst vijf jeugdspelers uit JO19-1 en zelfs één uit de JO17-1 waren meegereisd. Drie spelers van de JO19-1 mochten in de basisopstelling starten. In het begin had PW de overhand in het spel en creëerde ook enkele zeer goede kansen.  Na 30 minuten nam Eerbeekse Boys het heft in handen. Vlak voor rust resulteerde dat in een mooie goal van Thijs Streppel. In de rust moest doelman Thomas Hoekman geblesseerd achterblijven in de kleedkamer.  Tijdens een knappe en moedige redding, vlak voor het rustsignaal, raakt de JO19-1 doelman zodanig geblesseerd dat hij niet meer verder kon spelen. Nikos Kraan was zijn vervanger en keepte een uitstekende tweede helft. Eerbeekse Boys creëerde in het eerste kwartier van de tweede helft nog enkele zeer goede kansen. Echter moest toezien dat PW steeds sterker werd, zeker toen ook de lange voorstopper naar de voorste linies werd gestuurd. De voorstopper kreeg 3 zeer mooie doelpogingen, echter pareerde Nikos Kraan er een aantal en één minuut voor tijd verdween een kopbal centimeters langs de verkeerde kant van de doelpaal.

De overwinning was een feit, enorme blijdschap en een gezellige terugreis in de bus maakte de dag compleet. De volgende wedstrijd wordt aankomende zaterdag, 8 juni, gespeeld om 14:30. De tegenstander van deze allesbeslissende partij is Veluwse Boys uit Garderen. Deze wedstrijd zal op neutraal terrein zijn, bij ZVV’56 uit Apeldoorn.

Eerbeekse Boys rekent op veel meereizende supporters voor deze wedstrijd. Alle steun is welkom.

Wil je meer weten over Eerbeekse Boys? Neem dan een kijkje op hun website.