G-zwemmen: een ideale sport voor mensen met een beperking

G-zwemmen

Zwemmen is een ideale sport voor mensen met een beperking, zowel voor jong als oud. In het water voel je je lichter waardoor sommigen zich makkelijker kunnen verplaatsen. Zwemmen is in de regel blessurevrij: je werkt aan de opbouw van je conditie en versterking van je spieren zonder je gewrichten te zwaar te belasten.

Rhienderoord Zwem & Sport Plezier biedt op maandag van 11:15 uur – 12:30 uur een speciaal moment voor de doelgroep gehandicapten, mensen met een fysieke of geestelijke beperking. Naast ruime kleedruimtes zijn er rolstoelen, is er een bedbrancard en zijn er tilliften aanwezig om in het water te komen. Bewoners van het Thomashuis Brummen en bewoners van Stichting Philadelphia Zorg zijn elke week samen met de vrijwilligers actief in het water.

Er is nog voldoende ruimte voor nieuwe deelnemers! Heb je interesse of wil je weten of deelname voor jezelf of een cliënt mogelijk is? Neem dan contact op met Jacco Peelen. Dit kan per e-mail: zwemles@Rhienderoord.nl.

G zwemmen Rhienderoord