Gemeente Brummen stopt met Jongeren op gezond gewicht

IS4A2929

Wegens bezuinigingen heeft gemeente Brummen besloten om per 1 januari 2020 te stoppen met de financiering van Jongeren op Gezond Gewicht (JOGG). Ook in onze gemeente willen wij dat kinderen gezond kunnen opgroeien en een gezonde leefstijl ontwikkelen middels voeding en bewegen, betere sport-, beweeg- en speelfaciliteiten en een duidelijke zorgstructuur. De afgelopen 5 jaar heeft Sportkompas samen met o.a. onderwijs, GGD, sportverenigingen, zorginstanties gewerkt aan projecten en interventies als gezonde school, beweegpleinen, bewegingslessen, fruit en water drinken en rookvrije sportaccommodaties. Ondanks de integrale aanpak en goede resultaten als minder overgewicht, meer beweging en het drinken van water zet de gemeente een keiharde streep door deze subsidie. De functie van JOGG-regisseur is hierdoor komen te vervallen, maar dat betekent niet dat we helemaal uit beeld zijn. Onze beweegcoaches en verenigingsondersteuner blijven zich inzetten voor sport- en beweegactiviteiten op school, in de buurt of op sportlocaties.