Gezond Groeien in gemeente Brummen

watermelon (2)

Gezond Groeien 2.0

Gezond Groeien 2.0 is een programma, opgezet door zorgprofessionals, gemeente, voor kinderen van 4 tot 16 jaar en hun ouders. Op een sportieve en speelse manier werken aan een gezonde leefstijl voor nu en voor later. Samen met kinderen en ouders ervaren wat bewegen, ontspannen en goede voeding voor je doet.  Je zelfvertrouwen laten groeien en fitter en sterker in lijf èn hoofd! Gezond Groeien 2.0  helpt het hele gezin gezond te zijn, niet alleen lichamelijk maar ook mentaal. In de gemeente Brummen is Stichting Sportkompas de verbinder en aanjager van het project.

Als ouders wil je dat je kind gezond opgroeit, zich fit voelt en plezier kan maken met vriendjes en vriendinnetjes. Toch worden sommige kinderen te zwaar: ze kunnen daardoor gepest worden of onzeker zijn. Daar kunnen ze last van krijgen, op school of later in hun werk. Overgewicht brengt daarbij ook lichamelijke klachten met zich mee: niet meer goed kunnen slapen, niet meer goed kunnen bewegen en soms lusteloos of juist druk zijn.

Als je wilt starten heb je een verwijzing nodig van je huisarts, kinderarts of schoolarts. De indicatiestelling kan ook door team voor elkaar worden afgegeven in de gemeente Brummen. Met deze verwijzing kun je je aanmelden voor een intakegesprek. Het eerste gesprek heb je altijd met een gezinscoach. Deze coach begeleidt jullie gezin zodat je dit ook vol kunt houden en meer vertrouwen krijgt. Samen met de coach ga jij als ouder, en liefst ook samen met je kind aan de slag met lekker en gezond koken. Daarvoor doe je samen de boodschappen en leer je alternatieven vinden. Samen bedenken jullie hoe je gezonder kunt eten en ook gezondere snacks kunt maken. Samen een plan maken dat past bij jouw gezin. Zo houdt je zelf de regie en de gezinscoach en de diëtiste staan naast je, met tips en contact.

Gezond Groeien 2.0  is als het ware een cadeau voor het kind en het gezin. Het cadeau bestaat uit de begeleiding van een kinderfysiotherapeut, gezinscoach, diëtist, maatschappelijk werker. De keuze van het kind en/of het gezin staat hierbij centraal …….wat pak je uit en gebruik je van het cadeau.

De huidige partners van het project gezond groeien 2.0 zijn;

• Fysiotherapie Eerbeek en Loenen
  • Tuys
  • GGD
  • stichting Verian
  • Team voor elkaar
  • Gemeente Brummen
  • Stichting Sportkompas

*Gezond Groeien is een project wat past binnen de ambities van het Lokaal Sportakkoord Brummen.

Voor meer informatie of het aanmelden van uw kind kunt u contact opnemen met Marion Albers, per mail via marionalbers@tuys.nl. De eerste bijeenkomst zal plaats vinden in september 2020. Datum en tijdstip wordt nader bekent gemaakt, dit is mede afhankelijk van de huidige maatschappelijke ontwikkelingen in het kader van het coronavirus.