Golfbaan Brummen internationaal gecertificeerd

GEOcerticiaat (1)

Bij het kasteel Engelenburg te Brummen ligt de Golfbaan Engelenburg, dit is voor Engelenburg Golf & Country Club de thuisbasis.

Op 15 september, tijdens de KLM-Open, heeft de golfbaan het belangrijke GEO certificaat ontvangen. Dit is een internationaal keurmerk voor duurzaam beheer en onderhoud. Wereldwijd is het certificaat een symbool van een geweldige golfomgeving. Hiermee wordt aangegeven dat de golfbaan een hoge standaard heeft bereikt op het gebied van natuur, water, energie, toeleveringsbedrijven, bestrijdingsmiddelen verontreiniging, open naar de samenleving en een streven om voortdurend te verbeteren.

“Met verschillende disciplines is het afgelopen jaar hard gewerkt om alles wat op de golfbaan gaande is in kaart te brengen: de eigenaar, de exploitant, de Enk (onderhoud),de IVN en diverse vrijwilligers van de vereniging. Het in ontvangst mogen nemen van het certificaat is dan ook een schitterende beloning van alle inspanningen.”

Met het auditrapport en een werkplan in handen wordt de komende jaren doorgewerkt aan verdere versterking en uitbreiding van de aanwezige habitat en biotopen. Over drie jaar vindt dan de hercertificering plaats.

Benieuwd naar de bijzondere natuur op de golfbaan? Dan kunt u 27 september of 20 december om 9.30 uur deelnemen aan een wandeling onder leiding van Herman Heskamp (IVN).