HAZENBERGTOERNOOI op 26 mei 2022/HEMELVAARTSDAG.

Winnaars H Toernooi 22 met vorige winnaar 2019 verkleind

Na 2 jaar Corona vond eindelijk weer het jaarlijkse Jeu de Boules toernooi plaats bij JBV Le Pionnier op sportpark de Hazenberg in Brummen.
Wederom kwamen de deelnemers uit alle windstreken naar dit bijzonder populaire toernooi. 8 teams uit Den Haag, Hoorn, St. Pancras, 6 teams uit Dieren, verder uit Apeldoorn, Huissen, Doetinchem, Hattem, Zwolle en natuurlijk uit Brummen zelf. Totaal 36 teams! Het doublette toernooi bestaat uit 2 partijen in de voorronde, daarna volgt op resultaat een poule- indeling, een A, B en C-poule met in iedere poule 3 te winnen prijzen. De wedstrijdleiding was weer in handen van Henk v.d. Mey uit Rheden en de scheidsrechter Hans Tijssen is een al even vertrouwd gezicht bij dit toernooi. Om 10.30 uur ging het van start bij een lekker zonnetje! De temperatuur was niet echt zuid- europees, maar bij af en toe wat zon mocht dat de p(r)et niet drukken! Nadat de voorrondes waren gespeeld en de poule-indeling bekend was, gingen de teams steeds fanatieker spelen. Tussen de partijen door was er tijd voor een lekker hapje en een koel drankje, die de dames van de kantine met veel plezier uit serveerden. Aan het eind van de dag, om een uur of half zeven werden de laatste partijen gespeeld. Daarna konden de punten worden geteld en kon men overgaan tot de prijsuitreiking. Henk v.d. Mey maakte de prijswinnaars bekend, waarbij de voorzitter met de hulp van een trouwe clubgenoot de prijzen uitreikte.

De Prijzen:

A-poule:

1. Herman v. Dijk en John Scheffer + wisselbeker Hattem Pétanque
  2. Sabine Diks en Jacko Put Boul’Animo (Dieren)
  3. Andries Hoogheim en Sientje Hoefnagels Avalonsports

B-poule:

1. Eric v.d. Ende en Gerard Mijnen Pc Doetinchem
  2. Floor Heijsteeg en Diny Heijsteeg De Goede Worp(Den Haag)
  3. Ans Nootenboom en Willy Demmink Boul’Animo

C-poule:

1. Nettie Lensink en Fred Vesterik Boul’Animo
  2. Maaike Septer en Mariska Landman Hattem Pétanque
  3. Cor Nootenboom en Theo v.d. Meer Boul’Animo

De wisselbeker werd dit jaar gewonnen door Herman van Dijk en John Scheffer, die deze beker uitgereikt kregen uit handen van de winnaar van 2019 Cor Nootenboom. Na afloop van deze prachtige Jeu de Boulesdag bedankte de voorzitter Jan Bakker de wedstrijdleider, de scheidsrechter en de dames achter de bar en wenste alle aanwezigen een goede thuisreis.  Het was een prachtige, een beetje frisse dag, maar wederom een zeer geslaagd toernooi!

Tot volgend jaar!

Wilt U ook eens kennis maken met de Jeu de Boules sport:

Kom de komende maanden eens vrijblijvend kennis maken met deze sport op dinsdagavond van 19 – 21:00 uur of op zondagmiddag van 13:30 – 16.00 uur op onze speellocatie Hazenberg 22C, 6971 LC Brummen.

Inlichtingen bij Bea Versteeg, tel.: 06 22 82 85 05

Of volg ons op Facebook: JBV Le pionnier