Heropening sportcafé “De Bhoele”

Eerbeek, 29-8-2018, opening sportcafe de Bhoele

Woensdagavond 29 augustus werd het sportcafé in sportzaal De Bhoele in Eerbeek op een feestelijke manier heropend. Hierbij kregen Stichting Sportkompas en nieuwe exploitant Harriët Garagoski en haar partner Tommy ter Hove ondersteuning van enkele bestuursleden van Eerbeekse zaalsportverenigingen (waaronder de voorzitters van zaalvoetbalvereniging Andarinyo en volleyvalvereniging Spiker, de heren Dries Krens en Hans Kerseboom). Gezamenlijk werd de nieuwe bestikkering onthuld die het café en de centrale hal een warme uitstraling geeft.

Stichting Sportkompas heeft dit jaar de verantwoordelijkheid gekregen over onder andere sportaccommodatie De Bhoele. Bij de wijze waarop invulling wordt gegeven heeft de stichting goed geluisterd naar de wensen van de gebruikers van de sporthal. Het behoud van het sportcafé was een wens van veel sportverenigingen. Nu het beheer van het complex door Stichting Sportkompas is overgenomen is de samenwerking gezocht met Harriët Garagoski en in haar een geschikte persoon gevonden die samen met haar partner Tommy ter Hove het sportcafé gaat exploiteren.

Warm hart

“Harriët en Tommy zijn natuurlijk geen grote onbekenden in Eerbeek”, laat Vivian Tromp, manager van Stichting Sportkompas weten. “Ze hebben er veel zin in om van het heropende sportcafé een succes te maken”. De nieuwe uitbaters dragen het verenigingsleven een warm hart toe en begrijpen hoe belangrijk een thuisbasis voor een vereniging is. “De derde helft hoort gewoon bij sport en daar hoort een drankje bij” aldus Tommy ter Hove.

Sport, spel en gezelligheid

Om de samenwerking tussen de Stichting Sportkompas, de uitbaters van het café en de verenigingen te onderstrepen, werd gezamenlijk de nieuwe bestikkering onthuld. “De retro afbeeldingen van sporters passen goed bij het vernieuwde interieur’, constateerde Tromp na deze openingshandeling. Aansluitend overhandigde zij Garagoski en Ter Hove een houten spellenpakket. Een symbolisch cadeau waarmee de stichting benadrukt dat het in De Bhoele naast sport en spel ook gaat om gezelligheid en gezelschap.

Sportcafé De Bhoele is open op de meeste momenten dat er sport- en andere activiteiten zijn in de sporthal. Uiteraard met inachtneming van de spelregels zoals die zijn vastgelegd in de horecavergunning. Het sportcafé is te vinden op de benedenverdieping van sporthal De Bhoele en onder andere via facebook en Instagram kunnen belangstellenden op de hoogte blijven van het laatste nieuws over en van het sportcafé.

Stichting Sportkompas

Stichting Sportkompas is sinds 1 februari dit jaar actief en heeft als belangrijkste taak sport, bewegen en gezondheid te stimuleren, zeker met de inzet van een buurtsportcoach en een medewerker JOGG (Jongeren Op Gezond Gewicht) wordt de jeugd gestimuleerd om te bewegen en te sporten. Daarbij wordt samengewerkt met (sport)verenigingen, zorg- en welzijnsorganisaties en het onderwijs. Het aanbieden van goede sportaccommodaties in de gemeente Brummen speelt daarbij een ondersteunende rol. Sporthal De Bhoele is één van de accommodaties, maar de stichting is ook verantwoordelijk voor het beheer van de gymzaal aan Lorentzstraat en sportcomplex Rhienderoord. Kijk voor meer informatie over de stichting op de website.