In Brummen een veilige sportomgeving!

unnamed-8

Sporten in een veilige omgeving zou voor iedereen vanzelfsprekend moeten zijn. Grensoverschrijdend gedrag, dat kan echt niet. Sportkompas en centrum veilige sport geven aandacht aan preventie.

Wat doe jij bij het zien van de volgende situaties? Klik hier voor het filmpje. Praat jij of zwijg jij erover?

Bestuurders en begeleiders zijn vaak vrijwilligers en dat wordt op prijs gesteld. Deze personen zijn belangrijk voor de cultuur op je vereniging. Als bestuurder of vertrouwenscontactpersoon bent je de ogen en oren van de vereniging en verantwoordelijk voor een veilig en positief sportklimaat. Naast het vormgeven en uitzetten van goede preventieve maatregelen heb je als bestuurder de verantwoordelijkheid over je leden.

Heeft de vereniging een vertrouwenscontactpersoon? Dan verneemt verenigingsondersteuner Jacco Peelen graag wie dat zijn en hoe deze te bereiken.

Doorgeven kan via jacco@stichtingsportkompas.nl

Op woensdag 11 mei 19.30 – 20.30 uur organiseert Sportkompas een bijeenkomst voor alle vertrouwenscontactpersonen in de sport.