Ingrid Jansen bezoekt st. Pancratiusschool in Brummen

koningsding 2 (2)

Niemand minder dan actrice, presentatrice en danseres Ingrid Jansen kwam op 26 april naar Brummen om het startsein te geven voor een speciale sportieve dag voor de kinderen van de st. Pancratiusschool. Dit gebeurde om 08.30 uur bij Rhienderoord Zwem & Sport Plezier.

De st. Pancratiusschool zet zich al het hele schooljaar in voor meer beweging en sport tijdens en na schooltijd. Door de aanpak van Jongeren Op Gezond Gewicht zijn ze geïnspireerd voor een gezonde leefomgeving op school. Samen met de GGD hebben ze het beleid aangepast en kiezen ze er bewust voor om meer te bewegen. Zo zijn er activiteiten in de klas, in de pauze en is er een Weekly Mile waarbij de klassen één maal per week een stukje wandelen. Eén keer per maand biedt de school, met behulp van sportverenigingen, een sportclinic aan op de woensdagmiddag. De sportdag van vandaag is ook mede georganiseerd door sportverenigingen uit de omgeving.

Na de gezamenlijke warming-up van Ingrid Jansen kregen de kleuters en de andere groepen andere activiteiten. De kleuters hadden klimmen, mikken, zwaaien, oefeningen met de parachute, op de kabelbaan gaan en springen op het springkussen als activiteiten. Voor de groepen 3 tot en met 8 stonden dans, handbal, volleybal, voetbal, rugby en bootcamp op het programma. Na een korte onderbreking en een lekkere lunch gingen de groepen 1 tot en met 4 de stormbaan op en doken de andere groepen het zwembad in.

Het was een leuke en vooral sportieve dag en de leerlingen kunnen uitrusten en morgen Koningsdag vieren.

Voor meer informatie kun je mailen via directie@stpancratius.nl of sportservice@stichtingsportkompas.nl