Jacco Peelen stelt zich voor als nieuwe verenigingsondersteuner van stichting Sportkompas

jacco verenigingsondersteuner

Ben je de afgelopen jaren weleens bij zwembad Rhienderoord geweest, dan is de nieuwe verenigingsondersteuner van stichting Sportkompas geen onbekend gezicht voor je. Jacco Peelen, tevens werkzaam als teamleider zwemzaal van het Brummense zwembad, neemt vanaf 1 september 2019 de rol van verenigingsondersteuner op zich. “Ik kijk ernaar uit om nader kennis te maken met de verenigingen in de gemeente!”

De drive van Jacco is het activeren van mensen om zo gezondheidswinst te behalen. De rol van verenigingsondersteuner past daar goed bij, want: “Sportverenigingen zijn bij uitstek de plekken waar veel mensen samenkomen, waarbij er in recreatieve vorm of competitieverband gewerkt wordt aan gezondheidswinst.”

Als verenigingsondersteuner zal Jacco vooral zijn bijdrage leveren aan de vitalisering van sportverenigingen, oftewel het maatschappelijk toerusten en toekomstbestendig maken. Sportverenigingen hebben niet alleen te maken met de behoeften van de eigen leden, ook wordt er van sportverenigingen een steeds grotere maatschappelijke bijdrage gevraagd. Denk aan gezond opgroeien, sociale cohesie, integratie en participatie. Als verenigingsondersteuner van stichting Sportkompas zal Jacco hierin een bijdrage leveren aan de verenigingen in de Gemeente Brummen. Hij zal verenigingen bij dit soort thema’s en vraagstukken ondersteunen, advies geven en waar nodig doorverwijzen naar collega’s of samenwerkende partijen.

Binnenkort zal Jacco dan ook contact opnemen met de verenigingen binnen de gemeente voor een nadere kennismaking en om te peilen waar op dit moment op verenigingsniveau behoefte aan is. Voor vragen kun je gerust contact opnemen via jacco@stichtingsportkompas.nl.

Jacco blijft daarnaast werkzaam als teamleider zwemzaal bij Rhienderoord, stichting Sportkompas. In deze rol heeft hij een belangrijke bijdrage geleverd aan de groei van de stichting, met name voor het zwembad.