Jubileum voor Happy Day grandioos succes!

happy day

Op 26 oktober werd voor de vijfde keer Happy Day georganiseerd bij Rhienderoord Zwem & Sport Plezier en Sportcentrum Hippmann. Deze sportdag voor mensen met een verstandelijke en/of een lichamelijke beperking werd wederom georganiseerd door Stichting Sportkompas en Philadelphia. Want juist voor deze groep mensen is het belangrijk om ook in beweging te blijven.

Naast de oefeningen van de fysiotherapeuten (Tjal vd Berg en Tineke van de Vinne) die werkzaam zijn bij Philadelphia gaan een aantal cliënten ook zelf sporten bij lokale sportverenigingen in de omgeving. De jaarlijkse sportdag Happy Day is dan ook een hoogtepunt, waarbij iedereen met veel enthousiasme ‘strijdt’ voor een echte eremedaille.

Vanwege het jubileum werden de deelnemers vrolijk ontvangen door Duo DiJon. Burgemeester Alex van Hedel opende de sportdag, waarna er gesport kon worden op drie motorische niveaus: laag, midden en hoog. Voor het lage niveau was er van alles te beleven van schommelen en snoezelen tot een rij-simulator. De sporters van het middenniveau waren druk met penalty schieten, gooien en vangen en de tovertafel; een projectiescherm die spelletjes projecteert op een tafel. Voor het hoge niveau was er ringhockey, fitness en zumba. De deelnemers konden zich daarbij helemaal uitleven.

“Ik zie bewegingen bij mijn cliënt die ik nog nooit eerder heb gezien!” aldus een groepsleider van Philadelphia. De combinatie van het samen sporten en de uitdagingen die de sporters aangingen leverden een bijzondere beleving op, zowel voor de deelnemers als de begeleiders.

De voorbereidingen vergen, naast van de organisatie, minstens zoveel van de vrijwilligers. Zo kreeg een aantal deelnemers 1-op-1 begeleiding en bestaat ook de spelleiding uit vrijwilligers. Zelfs de lunch werd georganiseerd door vrijwilligers. Deze dag is dan ook geheel afhankelijk van deze enthousiaste vrijwilligers. Heel erg bedankt! Daarnaast een bedankje voor HandicapNL: “Zonder de financiële steun van HandicapNL hadden wij deze dag niet kunnen organiseren!” aldus de organisatie.

Daarnaast is de organisatie erg blij dat een aantal bedrijven en organisaties belangeloos hun steun heeft aangeboden: Jumbo Brummen, De Vroolijke Frans, Nijha Lochem, afdeling Lions Zuid-Oost Veluwe, Jan van den Brink, Hippmann, Driesten bouw, SWB en natuurlijk Philadelphia zelf verdienen een groot compliment.

Na de voorgaande successen gaat de organisatie er uiteraard vanuit dat er volgend jaar weer een Happy Day gevierd kan worden en dat er naast Philadelphia, Thomashuizen, Zorgboerderij Cortenoever en de Grote Modderkolk nog meer instellingen ontvangen mogen worden. De Happy Day voor volgend jaar is vast gesteld op 25 oktober 2019.