K.V. Melynas start nieuwe trainingsgroep “De  pioniers”

Screenshot_20211109-134119_Facebook

K.V Melynas, de korfbal vereniging uit de gemeente Brummen heeft een nieuwe trainingsgroep opgericht. Dit is een speciale trainingsgroep binnen de vereniging en deze groep is niet specifiek gericht op korfbal. Tijdens de trainingen komen een uur lang allerlei uitdagende spellen met en zonder bal. Sportplezier en balvaardigheid zijn belangrijke onderdelen, maar ook rennen, springen, klimmen en rollen worden veel gedaan.

De trainingen zijn geschikt voor kinderen van 6-12 jaar. Vanaf november t/m maart zijn de trainingen op woensdagavond in sporthal de Bhoele in Eerbeek. De trainingen starten om 18:00 en duren een uur. Kinderen van 2- 6 jaar zijn welkom bij de kangoeroeklup. Dit is een training voor peuters en kleuters waarbij er spelenderwijs lekker gesport en plezier gemaakt word. De kangoeroeklup traint om de week op de zaterdagochtend in de Bhoele deze worden op een later tijdstipbekend gemaakt.

Dus weet je nog niet welke sport je leuk vindt, maar vind je gymles wel heel leuk? Kom dan eens kijken bij onze training. De trainingen staan onder leiding van ervaren jeugdtrainers van de vereniging. Iedereen mag de eerste 3 maanden GRATIS mee trainen.

Heb je interesse om een keer te komen kijken, kom gerust langs of neemt contact op met Dion of neem gerust eens een kijken op de facebookpagina kv melynas.

Erik Sanders, vakleerkracht gymnastiek van Sportkompas vindt het een heel mooi initiatief. “Wij verzorgen op bijna alle scholen in de gemeente Brummen het bewegingsonderwijs. Wij zien dat heel veel kinderen niet op een sport zitten en daardoor te weinig bewegen. Met het opzetten van deze trainingsgroep komt er een nieuw initiatief in de gemeente. Sport en spelplezier staan voorop en alle grondvormen van bewegen komen aanbod, waardoor alle motorische vaardigheden worden getraind. Het is een soort van extra gymles!”

In de periode van april t/m oktober zijn de trainingen buiten op het veld bij de verenging in Brummen. De trainingen starten dan iets later (18:30-19:30)