Karateka op het Wereldkampioenschap JKS in Dublin

karateka

Ingestuurd door Karate Club Eerbeek.

Een tijdje geleden kwam het bericht dat jeugdpupil Roselie Vleeming van Karate Club Eerbeek was geselecteerd en mocht uitkomen voor het wedstrijdteam JKS Benelux (Nederland-België-Luxemburg.) Ze mocht meedoen op het Wereldkampioenschap onderdeel Kata jeugd 10-11 jaar JKS in Dublin 24 augustus 2019.

Vol goede moed werd aan de reis begonnen op donderdag 22 augustus. Eenmaal aangekomen in Dublin en bij samenkomst van het team zijn de laatste trainingen doorgenomen en was op zaterdag de 24e D-day. Roselie kwam in een poule van de 21 beste Karateka’s van haar klasse van de wereld terecht. In de eerste ronde was Roselie uitgeloot en kwam ze meteen in de winnaarspoule, ze moest tegen een van de favoriete uit Brazilië en verloor deze wedstrijd.

Ook de andere wedstrijden in de poule waren vol passie en strijd en Roselie behaalde een 9e plaats van de 21 beste meisjes van de wereld.

JKS Benelux heeft met het team 8 medailles gewonnen, Roselie heeft dan geen podiumplaats behaald maar we zijn als Karate Club Eerbeek ontzettend trots op haar dat ze zover is gekomen en kijken nu al vooruit naar het volgende toernooi. Eerst worden de lessen weer opgepakt omdat de vakantie over is en we in de eerste week van September weer beginnen.

Wil jij net zoals Roselie goed worden of aan Karate gaan doen? Kom dan bij onze Karate Club Eerbeek trainen. Meer informatie kun je vinden op hun website.