Kom kennismaken met de leuke sport Jeu de Boules!

1200px-Jeux_de_Pétanque_à_Valbonne

Samen spelen in een team is verbindend en geeft erg veel plezier.

Wie denkt dat Jeu de Boules alleen een sport is voor oude mannetjes, die met veel gebaren en furore spelen in de schaduw van platanen op een pleintje in Frankrijk, heeft het mis. Jeu de Boules is voor iedereen! Wat is er nu zo leuk aan Jeu de Boules of zoals het in Frankrijk genoemd wordt pétanque. Jeu de boules is een teamsport (een team bestaat uit 2 of 3 deelnemers), waarbij het uiteraard op teamwork aankomt en techniek en tactiek belangrijk zijn. Het is een sport met een wedstrijd element. Een sport waarvan je zeker kan zeggen dat oefenen loont. Samen spelen in een team is verbindend en geeft erg veel plezier. Als het goed loopt ben je samen blij en gaat het wat minder dan vang je elkaar op en leer je te incasseren. In veel landen is het heel gewoon dat ook jonge mensen jeu de boules spelen.

Jeu de Boules vereniging Le Pionnier heeft in Brummen (sportpark de Hazenberg 22C) een mooie ruime buitenlocatie met een gezellig clubgebouw. Le Pionnier wil graag de jeugd kennis laten maken met deze mooie sport en tevens de mogelijkheid onderzoeken eventueel een jeugdafdeling op te kunnen gaan richten. Nieuwsgierig? Op YouTube zijn diverse filmpjes te vinden over Jeu de Boules. Meer informatie:  mail naar jbvlepionnier@gmail.com