Kroon jij je tot FIFA-koning(in) van de Stedendriehoek?

Visual FIFA toernooi

Aanmelden leuke middag gamen voor jongeren uit Brummen

Brummen/Eerbeek –  Jongeren die in één van de Stedendriehoekgemeenten wonen, zijn van harte uitgenodigd om zich in te schrijven voor de tweede editie van het online Stedendriehoek FIFA-toernooi. Deelname is gratis en de winnaar krijgt een gesigneerd wedstrijdshirt van Go Ahead Eagles. Je kunt je nu aanmelden voor het toernooi op 3 en 4 januari 2022.

‘Nu we weer in lockdown zitten, willen we de jongeren in onze gemeente graag iets leuks bieden tijdens deze vakantieperiode. Het toernooi was afgelopen voorjaar een groot succes. Dus hopen we dat ook nu weer veel jongeren zich aanmelden en met elkaar een leuke middag hebben’, aldus Ingrid Timmer, wethouder jeugd van de gemeente Brummen.

Programma

Het FIFA-toernooi vindt plaats op maandagmiddag 3 januari en dinsdagmiddag 4 januari 2022 vanaf 12:30 uur. Er wordt gespeeld op de PlayStation 4. Op de eerste dag is de poulefase van het toernooi en eventueel ook de eerste ronde van de knockout-fase. Dat is afhankelijk van het aantal deelnemers. Op dinsdag 4 januari zijn de laatste knockout-rondes en wordt de finale gespeeld.

Aanmelden (vol = vol)

Er is plek voor maximaal 256 jongeren. Deelname is gratis en voor alle jongeren van 12 jaar en ouder. Aanmelden kan via deze link: https://bundled.riv4l.com/nl/tournaments/fifa-22-toernooi-stedendriehoek/info

Van idee naar groot regionaal event

Het idee voor deze online activiteit voor jongeren heeft de gemeente Voorst vorig jaar met Go Ahead Eagles besproken. Het werd meteen regionaal opgepakt. Ook Apeldoorn, Brummen, Deventer, Lochem en Zutphen haakten aan. De eerste editie in februari 2021 smaakte naar meer. Voor de editie van 2022 heeft GAE een samenwerking met hun e-sports partner Bundled. De activiteit wordt weer veilig en verantwoord georganiseerd. De deelnemers doen online, vanuit huis mee.