Kunstgrasveld KV Mélynas vernieuwd

KV melynas (2)

Ingezonden door de redactie van KV Mélynas

De laatste week van februari en de eerste week van maart is de gemeente Brummen begonnen met het verwijderen van het kunstgrasveld van korfbalvereniging Mélynas. Het veld was nodig aan vervanging toe.

Vanaf 4 maart zal Firma Domo Grass uit Sint Niklaas(België) beginnen met het aanpassen van het huidige kunstgrasveld. Het veld is al een aantal jaar gebruikt en was nodig aan vervanging toe. De firma zal ook zorgen voor het verantwoord afvoeren van het oude veld. Het Koninklijke Nederlandse Korfbalverbond heeft een paar jaar geleden besloten om het formaat van de buiten korfbalvelden gelijk te maken aan het zaalformaat. De verenigingen kregen een aantal jaar de tijd om de aanpassingen door te voeren.

Nu het veld nodig aan vervanging toe is, worden de afmetingen gelijk gemaakt aan de afmetingen in de zaal. Mélynas heeft in overleg met de gemeente en het KNKV diverse opties bekeken.  Uiteindelijk koos men voor het aanleggen van twee velden in plaats van het ene kunstgrasveld dat nu in gebruik is.

Na de aanleg van het nieuwe veld zal de vereniging zich verder kunnen profileren in de Gemeente als de enige echte gemengde sport waar jong en oud gezamenlijk hun sport kunnen beoefenen, zowel prestatief als recreatief.

Het hele veld is nu ontmanteld om nieuwe bekabeling aan te leggen. Na het aanbrengen van de nieuwe kunststofmat zal de bestrating ook aangepast worden.

Wil je meer weten over KV Mélynas? Neem dan een kijkje op hun website!