Laatste nieuwjaarsreceptie Bert Garssen als voorzitter Sportclub Brummen

foto Sportclub brummen

Ingezonden door de redactie van Sportclub Brummen

Op zaterdag 5 januari j.l. werd de nieuwjaarsreceptie gehouden van Sportclub Brummen op Sportpark De Hazenberg. Het was niet zomaar een nieuwjaarsreceptie; het was de laatste voor Bert Garssen als voorzitter van de club en de receptie werd dus ook druk bezocht. Na de beslissing van de nieuwjaarswedstrijd tussen de Veteranen en de All Stars nam Bert Garssen de afgelopen jaren door en blikte vooral vooruit op het komende jaar.

De felbegeerde nieuwjaarstitel

Voordat de voorzitter zijn woordje mocht doen moest eerst gestreden worden om de traditionele nieuwjaarstitel. Elk jaar nemen de Veteranen het op tegen de All Stars van Sportclub Brummen. De wedstrijd van dit jaar was er één om voor de Veteranen maar gauw te vergeten. De Veteranen keken met rust al tegen een 2-0 achterstand aan en in de tweede helft werd de uitslag zelfs verdubbeld. Na de wedstrijd konden de Veteranen al met wat meer plezier terugkijken op de wedstrijd door de alcoholische versnaperingen en zijn zij nu al gebrand om de nieuwjaarstitel in 2020 in de wacht te slepen.

De terug- en vooruitblik op de afgelopen en komende jaren

Bert Garssen stopt in oktober als voorzitter van Sportclub Brummen na maar liefst 8 jaar. Paul Busser, die op deze dag ook gehuldigd werd voor zijn 40-jarige lidmaatschap, gaat de rol als voorzitter vanaf oktober op zich nemen. Bert begon met het terugblikken op de afgelopen jaren. Bert benoemde twee ‘dromen’ die hij had toen hij begon aan dit avontuur. Een stabiel derde klasserschap met het eerste elftal was daar één van. Helaas is dat tot op heden nog niet gelukt, maar dit jaar staan ze er goed voor met een tweede plek voor de winterstop. De tweede droom die benoemd werd, was het realiseren van hoopgevende contacten met vv Oeken. Dit jaar gaat het derde jaar in van de Samenwerking Jeugd Opleiding (SJO) tussen Sportclub Brummen en vv Oeken. Deze samenwerking houdt in dat de jeugdopleiding samen opgepakt wordt en er samen gestreefd wordt naar verbetering in diezelfde jeugdopleiding. De droom van de hoopgevende contacten kan dus zeker als behaald beschouwd worden.

Er werd natuurlijk ook vooruitgeblikt op 2019. De voorzitter heeft natuurlijk geen glazen bol, zo zei hij zelf, maar er zijn wel dingen die besloten en bekeken moeten worden. Een belangrijk thema vond de voorzitter dat er opvolgers moeten komen voor aftredende bestuursleden. Er wordt ook gekeken naar de samenwerking met vv Oeken en er wordt na dit derde jaar ook gekeken of er door wordt gegaan met de samenwerking in de SJO-vorm. In maart dit jaar gaat er een conceptvisie voor de toekomst van Sportclub Brummen plaatsvinden. Hierin wordt onder andere deze samenwerking aan de orde gesteld en gekeken hoe de leden er tegenaan kijken.

Jubilarissen en de Harry Hasselbach trofee

Op de nieuwjaarsreceptie vonden er natuurlijk ook jubilarissen plaats en werd de Harry Hasselbach trofee uitgereikt door Mark Donatz. Deze trofee wordt jaarlijks uitgereikt aan een clublid die zich gedurende het afgelopen jaar enorm heeft ingezet voor de vereniging. Dit jaar ging de trofee naar Job Heinen. Job is een 21-jarige trainer van de JO17-2, grens- en scheidsrechter en ook nog eens leider van het jeugdkamp. Geheel een terechte winnaar van deze trofee dus!

Dit jaar waren er ook maar liefst zeven jubilarissen te huldigen. 25 jaar voor Hanry Stoel, die zijn zoon Jesse Stoel in ontvangst nam. 40 jaar voor Paul Busser, Bert van der Vliet en Els Reinders. 50 jaar voor René van Zandwijk. 60 jaar voor Gerry van Dam-Korenblek en Harry Timmer. Rijk Ramerman en Jacomien Graven zijn benoemd tot erelid van de vereniging door hun enorme inzet de afgelopen jaren. Allemaal zeer bijzondere prestaties, waar de club trots op kan zijn.

Wil je meer weten over Sportclub Brummen? Neem dan een kijkje op de website.