Lancering digitale platform Stichting Sportkompas

lancering platform

Deze website is al een tijdje ‘in de lucht’, maar nu is dan ook de officiële lancering daar:

Ons digitale platform, bestaande uit deze website, een Facebook- en een Instagram kanaal, is live!!

Maar hoe is dit platform eigenlijk ontstaan? Vanuit de verschillende (sport-)verenigingen en clubs kwam de vraag om sport, bewegen en gezondheid te verbinden middels één digitaal platform met als doel beter vindbaar en bereikbaar te zijn voor een ieder in de gemeente Brummen. Stichting Sportkompas heeft gehoor gegeven aan deze wens, met www.stichtingsportkompas.nl als resultaat.

De afgelopen periode hebben wij (de redactie van Sportkompas) hard gewerkt aan het verzamelen, creëren en plaatsen van content. Wij hebben hierbij hulp gekregen van diverse sport- en gezondheidsaanbieders uit de gemeente. Dit heeft geresulteerd in een mooie, overzichtelijke website met daarop leuke en interessante artikelen. Op de bijbehorende social media kanalen wordt ook informatie gedeeld om de inwoners van de gemeente Brummen van alles omtrent sport, bewegen en gezondheid op de hoogte te houden.

Laagdrempelig

Stichting Sportkompas is sinds 1 februari dit jaar actief en heeft als belangrijkste taak sporten, bewegen en gezondheid in de gemeente Brummen te stimuleren. Daarbij wordt nauw samengewerkt met (sport)verenigingen, zorg- en welzijnsorganisaties en het onderwijs. Het digitale platform is een laagdrempelige manier om informatie op te zoeken, in contact te komen met de verschillende verenigingen, clubs, organisaties en overige sport- en gezondheidsaanbieders en om te kijken wat er allemaal georganiseerd wordt.

Alle (sport)verenigingen en clubs hebben een eigen pagina op de website, met daarop relevante informatie en de mogelijkheid om door te klikken naar de website van de betreffende aanbieder, en worden van harte uitgenodigd om hun activiteiten en bezigheden met ons te delen. Zo kunnen we er samen voor zorgen dat sporten, bewegen en gezondheid gemeentebreed aandacht krijgen en dat niemand langs de zijlijn hoeft te staan: het digitale platform is er voor iedereen.

Op de kaart

Het platform is een ideale mogelijkheid voor verenigingen en clubs om zichzelf op de kaart te zetten en zo ook  mensen te bereiken die niet binnen hun huidige kring vallen. Bertine Lentink, Food & Sport Coach ziet de voordelen van het platform in: “Wat is er mooier dan dat alles wat met gezondheid, bewegen en sport in de Gemeente Brummen te maken heeft, op 1 platform terug te vinden is! Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?”

Ook Nanda Wubben en Frank van Engen van Fysiotherapie Eerbeek & Loenen zijn positief over het platform en hopen dat Stichting Sportkompas een verbindende schakel zal zijn voor de diverse sport,- beweeg- en gezondheidsaanbieders én voor alle inwoners van de gemeente.

Samen de schouders eronder

Het platform biedt een mooi podium om sporten, bewegen en gezondheid binnen de gemeente te stimuleren. Elke vereniging, club of organisatie is dan ook van harte welkom om samen met Stichting Sportkompas de schouders eronder te zetten en ervoor te zorgen dat sporten en bewegen verbinding brengt.

Het digitale platform is nog volop in ontwikkeling en wij zijn continu bezig met het verbeteren van de inhoud van de website en de bijbehorende social media kanalen, hierbij stemmen wij ons af op wat de inwoners willen. Ideeën en input zijn dan ook meer dan welkom. Ga je bijvoorbeeld meedoen aan de Nationale Sportweek? Maak dan een leuke foto daarvan en stuur deze op. Of ga je eind oktober meedoen aan de Halloweentocht in Eerbeek? Maak daar dan eens een leuk filmpje van en deel je video met de redactie. Wie weet zie je jouw foto of filmpje verschijnen op de website en/of op Facebook of Instagram.

Ons e-mail adres is: redactie@sportkompas.oplevering4u.nl.

H