#Langsdelijn bij Bruvoc beachvolleybal

Screenshot_20190801-195859_Video Player

Het weer is heerlijk, er staat nauwelijks wind en er valt maar weinig regen. De ideale omstandigheden om in een korte broek op je blote voeten het zand op de lopen en een wedstrijd beachvolleybal te spelen. Volleybalvereniging Bruvoc maakt gebruik van de beachvelden bij Rhienderoord en traint en speelt wekelijks haar wedstrijden. Nick van de redactie gings langs om een kijkje te nemen en mocht zelf ook het beachen ervaren.

Bruvoc, dat sinds 2012 als beachvolleybalt bij Rhienderoord, geniet nog steeds van het feit dat ze ooit de samenwerking zijn aangegaan met Rhienderoord voor de beachvelden. Na de aanleg van de grotere beachvelden in 2014, zijn de leden er in de zomers niet meer weg te branden. Bruvoc onderhoudt de velden op eigen kracht en zorgt ervoor dat ze op en top zijn om op te spelen. Buiten de competitiewedstrijden om wordt er minstens tweemaal per week getraind en blijft iedereen plezier houden in elke minuut op het veld.

Voor Bruvoc zit de beachcompetitie er net op, maar dat weerhoudt de leden er niet van om te blijven trainen. Met een opkomst van bijna 20 leden was het mogelijk om 6 teams te maken die om de beurt partijen tegen elkaar speelden op de 3 beachvelden. Na het warmspelen en nadat iedereen aanwezig was konden de teams beginnen met de partijtjes.

Er werd gespeeld tot de 21 punten voordat de teams gewonnen hadden en door konden schuiven naar de volgende tegenstander. 21 punten lijkt misschien veel, maar voordat je het weet hoef je nog maar een paar punten voor de winst. Mooie aces, harde smashes, lange ralleys of gelukballen via de netrand, alles komt in zo’n set naar voren. Ook slimme en bekeken slagen komen veel voor en blijven effectief. “Uiteindelijk is het een heel simpel spelletje”, aldus Remco, fanatiek beach- en zaalvolleyballer. Sommige teams waren meestal aan de winnende hand, terwijl andere teams toch vaak net te kort kwamen voor de overwinning.

Na de training was er nog tijd voor een drankje en keerde men langzaam huiswaarts. Na een fanatieke training hadden de leden de rust ook meer dan verdiend. Het was een sportieve en gezellige trainingsavond.

Wil je meer weten over Bruvoc? Neem dan een kijkje op hun website.