#Langsdelijn bij Judoschool Pot

judoschool Pot

In onze rubriek #langsdelijn gaan wij maandelijks naar een wedstrijd of evenement toe en maken daar een verslag van. Deze keer ging Nick van de redactie langs bij Judoschool Pot in Brummen. De jongste judoka’s kwamen enthousiast naar de training en waren gemotiveerd om nieuwe dingen te leren.

Judoschool Pot

Judoschool Pot is een judoschool waar Daniël Pot de eigenaar van is. De judoschool is voor iedereen, ongeacht niveau of leeftijd. ”Elke judoka heeft zijn eigen manier van leren en wij proberen om aandacht voor elk lid te hebben.” Een groot voordeel van Judoschool Pot is dat ze op 7 locaties lesgeven en dat de judoka’s daarmee voor dezelfde prijs vaker op meerdere locaties mogen judoën. Overtuiging en enthousiasme zijn belangrijke onderdelen voor de Judoschool. Als leraar moet je de leerlingen motiveren en enthousiast maken om door te gaan met judoën. Er worden ook clubkampioenschappen georganiseerd binnen de judoschool zelf. Aan opstap- en grotere toernooien doen de judoka’s die daar klaar voor zijn ook mee.

De les voor de jongste judoka’s

Nick nam een kijkje bij de jongste judoka’s en hoe de les eraan toeging. De judoka’s van tot en met 5 jaar begonnen met een warming-up in de vorm van een spel. Ze renden van de ene naar de andere kant en ze moesten proberen om niet ‘gevangen’ te worden door de ‘politieagent’ die in het midden op hen wachtte. Na het warming-up spel was het tijd voor het oefenen van verschillende judoworpen. Daniël en zijn zoon Daan deden eerst de oefeningen voor en keken daarna of de jonge judoka’s de oefeningen goed uitvoerden. Het was knap en mooi om te zien hoe Daniël de judoka’s bleef motiveren en hen met de worpen hielp waar nodig. Naast de judolessen geeft Daniël ook wiskunde aan leerlingen op school. De ervaring met kinderen kwam ook duidelijk terug in zijn les. “De judoka’s bleven goed luisteren en bleven gemotiveerd.”

De les werd afgesloten met een spel waarbij de judoka’s naar de opdrachten moesten luisteren die Daniël hen gaf. Er waren vier matten waar de judoka’s heen moesten rennen, maar dit moest alleen wanneer Daniël het getal van de mat riep. Als dit niet gebeurde, of als Daniël iets anders riep maar er toch een reactie volgde, was diegene af en moest aan de zijkant van de mat gaan zitten. De kinderen leken het enorm naar hun zin te hebben en dat is natuurlijk het belangrijkste als het om sporten gaat.

Bekijk hieronder een korte video van de les van de jongste judoka’s.

Wil je meer weten over Judoschool Pot? Neem dan eens een kijkje op hun website!