#Langsdelijn: FC Andarinyo 4 wint van Futsal Apeldoorn 7

FC andarinyo uitslag

In onze rubriek #langsdelijn gaan wij maandelijks naar een wedstrijd of evenement toe en maken daar een verslag van. Deze keer gingen we langs bij FC Andarinyo. Het 4e team van Andarinyo nam het op vrijdag 18 januari op tegen Futsal Apeldoorn 7. De wedstrijd stond onder leiding van de heer Groot Hulze, die weinig in hoefde te grijpen en de wedstrijd keurig begeleidde. Het bleef lang een spannende wedstrijd, maar FC Andarinyo wist in de laatste minuten uit te lopen op hun tegenstander. Zo versterkte Andarinyo hun derde positie op de ranglijst.

Een op en neer gaande eerste helft

De jonge ploeg van FC Andarinyo begon goed aan de wedstrijd en kwam al vroeg op een 1-0 voorsprong door een goed doelpunt van Niels Harmsen. Ze konden echter niet uitgebreid juichen, of ze keken alweer tegen een 1-1 gelijke stand aan. Daan Bouhof maakte gelukkig voor het team al snel de 2-1 en zo hadden ze de voorsprong alweer te pakken. Opnieuw gaf FC Andarinyo de voorsprong weg en stonden binnen 10 minuten op 2-2. Voor de derde keer binnen een kwartier kwam FC Andarinyo op voorsprong. Raymond Kars haalde dit keer snoeihard uit en liet de keeper kansloos op zijn schot: 3-2. De wedstrijd ging op en neer en beide ploegen kregen kansen genoeg om te scoren. Mooie acties van Zeth Nanlohy zorgde nog voor veel gevaar, maar er vielen geen goals voor de ploeg van FC Andarinyo. Vlak voor het eind van de eerste helft was het wel raak aan de andere kant van de zaal. De derde voorsprong van de wedstrijd werd uit handen gegeven en de 3-3 werd binnengeschoten door Futsal Apeldoorn.

Een eenzijdige en redelijk eenvoudige tweede helft

In de tweede helft van de wedstrijd begon FC Andarinyo steeds meer druk uit te oefenen en waren ze ook de bovenliggende partij in de wedstrijd. Tegen de verhouding in kwam Futsal Apeldoorn wel voor het eerst in de wedstrijd op voorsprong door de 4-3 te scoren. FC Andarinyo moest voor het eerst in de wedstrijd een achterstand wegwerken en dat was na vijf minuten in de tweede helft al gelukt. Zeth maakte een goed uitgespeelde aanval knap af en maakte de verdiende 4-4. Na de gelijkmaker ging FC Andarinyo gelijk op jacht naar de voorsprong, die ze al na een paar minuten hadden gevonden. Futsal Apeldoorn kreeg de bal maar niet weg en uiteindelijk schoot de verdediger de bal tegen Niels aan die met een kleine mazzel de 5-4 binnenschoot. Deze voorsprong was de eerste voorsprong die FC Andarinyo niet meer weg zou geven. Matthijs Niemeijer zorgde met een rebound op het schot van Zeth voor de beslissende 6-4. Futsal Apeldoorn had nu wel de moed opgegeven en liep alleen maar meer achteruit. De doelman, Frank Claassen, ging zich ook bemoeien met de aanvallen en zorgde voor nog meer overwicht in de wedstrijd. De keeper van Apeldoorn liet zien dat het meevoetballen niet altijd handig kan zijn. Hij verspeelde de bal op de middenlijn en Zeth lobde de bal schitterend over hem heen: 7-4.

Bekijk in de video hieronder de hoogtepunten van deze doelpuntrijke wedstrijd. De hoogtepunten beginnen in deze video overigens vanaf een 2-2 gelijke stand, omdat vanaf toen de beelden zijn vastgelegd.

Wil je meer weten over FC Andarinyo? Kijk dan op hun website!