MO17-1 van SJO Oeken-Brummen viert “kampioenschap”

sjo oeken brummen meiden

Ingezonden door de redactie van SJO Oeken-Brummen

BRUMMEN – Aan het begin van het jaar had niemand zien aankomen wat er zou gaan gebeuren. Het team SJO Oeken-Brummen MO17-1 werd samengesteld uit de helft van de MO17-1 en de helft van de MO15-1. Al snel klikte het goed tussen de meiden en begon het een hecht team te worden: een vriendenteam met uitstekende prestaties. Iedereen speelde individueel steeds beter, waardoor het uiteindelijk echt begon te lopen. Dit was dan ook al snel te merken aan de prestaties van het team. “Hoe het de eerste helft van het seizoen nog niet zo lekker ging, ging het de tweede helft hartstikke goed. We wonnen de ene wedstrijd na de andere. Maar we hadden ook al snel door dat de Sprinkhanen ons in de weg zaten,” aldus het team.

De Sprinkhanen wonnen namelijk ook alles. Zij stonden boven de MO17-1 met een hoger doelsaldo. “20 april was het dan zover: de wedstrijd tegen de Sprinkhanen. We gingen er allemaal met veel energie in maar helaas werd het 0-0. Hierdoor werd het alleen maar spannender.” De rest van de wedstrijden bleven zowel de Oeken-Brummen meiden als de Sprinkhanen winnen. “25 mei was onze laatste wedstrijd, tegen DVC. Deze wonnen we met 4-1 waardoor we (semi-)kampioen werden. We hebben dit gevierd na de wedstrijd met patat en taart. Het echte feestje gaan we nog vieren!”

Een week later zijn de Sprinkhanen ‘echt’ kampioen geworden vanwege het doelsaldo. “Toch vinden wij dankzij onze goede prestaties dat wij onszelf ook kampioenen mogen noemen,” aldus de meiden.

Daar sluiten wij ons als stichting Sportkompas helemaal bij aan. Gefeliciteerd met de knappe prestatie, meiden. Ga zo door!