Nationale Diabetes Challenge in Brummen en Eerbeek

26-08-2019 NED: Nationale Diabetes Challenge, Vianen
26-08-2019 NED: Nationale Diabetes Challenge, Vianen De Nationale Diabetes Challenge is een 20 weken durend wandelevenement dat de kwaliteit van leven van mensen met diabetes verbetert. Met ondersteuning van de BvdGF organiseren lokale zorg- en sportprofessionals wekelijks een wandeling. Het NDC festival, "dé finaledag", vindt plaats op 28 september 2019 in Den Haag.

Wat is de Nationale Diabetes Challenge?

De Nationale Diabetes Challenge wordt door het hele land georganiseerd en is een initiatief van de Bas van de Goor Foundation (BvdGF). Deze wandel challenge is een laagdrempelige manier om meer te bewegen en de gezondheid te verbeteren. Het is speciaal bedoeld voor mensen met een chronische ziekte zoals diabetes, maar ook mensen die om andere (gezondheids-)redenen meer aan beweging willen doen zijn van harte welkom om mee te lopen. Voorgaande jaren was de wandel challenge een groot en landelijk succes.

Wandelen is één van de meest laagdrempelige manieren om in beweging te komen én heeft talloze gezondheidsvoordelen. Denk aan conditieopbouw, afvallen en een verbeterde darmwerking, maar ook aan een fitter en energieker gevoel en een verbeterde diabetesregulatie.

Sportkompas heeft in samenwerking met verschillende partners/zorgprofessionals het initiatief genomen de challenge op te zetten voor de gemeente Brummen.

Het programma 2022

Vanaf 28 april 2022 wandelen wij elke week, ongeveer 20 weken lang, samen met een groep deelnemers in de buurt. Wilt u werken aan uw gezondheid en diabetes? U bent van harte uitgenodigd om met ons mee te wandelen. Start wandelingen op 2 locaties! Op donderdag 28 april om 19.00 uur start de eerste wandeling van de groep in Brummen bij de Jumbo. Deze zelfde dag en tijd starten we in Eerbeek bij de Jumbo. We houden rekening met ieders wandelniveau. Het is daarom niet erg als u (nog) niet zo ver kunt lopen. Samen trainen we voor een wandelafstand van 3, 5, 10 of 15 kilometer. Wij zorgen voor een veilige beweegomgeving en houden uiteraard altijd rekening met de dan geldende coronamaatregelen. We sluiten de Nationale Diabetes Challenge feestelijk af. Afhankelijk van de dan geldende coronamaatregelen, zal deze landelijk of lokaal zijn.

Heb je vragen over de Nationale Diabetes Challenge? Neem dan contact op met Jacco: jacco@stichtingsportkompas.nl

Informatieavond

Op donderdag 21 april om 19.00 uur organiseert Sportkompas een informatiebijeenkomst over de Diabetes Challenge in Brummen én Eerbeek. In Brummen zal deze plaats vinden bij zwembad Rhienderoord en in Eerbeek zal deze plaats vinden bij Sporthal de Bhoele. Iedereen die interesse heeft is welkom. Meld u aan voor de bijeenkomst door te mailen naar marloes@stichtingsportkompas.nl of bellen naar 0575-561544. Geef hierbij aan voor welke locatie u wilt komen.