Nationale Diabetes Challenge in Brummen en Eerbeek

Nationale-Diabetes-Challenge Brummen Eerbeek

Nationale Diabetes Challenge

Door het Corona virus is ook het evenement: de Nationale Diabetes Challenge uitgesteld. Oorspronkelijk was het idee om in mei te gaan starten, helaas was dit niet mogelijk. Er wordt gekeken naar diverse mogelijkheden om belangstellende de mogelijkheid te geven om toch mee te kunnen doen aan deze challenge.

Wat is de Nationale Diabetes Challenge?

De Nationale Diabetes Challenge wordt door het hele land georganiseerd en is een initiatief van de Bas van de Goor Foundation (BvdGF). Deze wandel challenge is een laagdrempelige manier om meer te bewegen en de gezondheid te verbeteren. Het is speciaal bedoeld voor mensen met een chronische ziekte zoals diabetes, maar ook mensen die om andere (gezondheids-)redenen meer aan beweging willen doen zijn van harte welkom om mee te lopen. Voorgaande jaren was de wandel challenge een groot en landelijk succes.

Wandelen is één van de meest laagdrempelige manieren om in beweging te komen én heeft talloze gezondheidsvoordelen. Denk aan conditieopbouw, afvallen en een verbeterde darmwerking, maar ook aan een fitter en energieker gevoel en een verbeterde diabetesregulatie.
Sportkompas heeft in samenwerking met verschillende partners/zorgprofessionals het initiatief genomen de challenge op te zetten voor de gemeente Brummen.

Online wandelprogramma

Vanuit de landelijke organisatie hebben ze een online wandelprogramma opgezet om iedereen uit te dagen en de mogelijkheid te geven om toch mee te doen dit jaar. Voor alle informatie of om mee te doen klik dan HIER.
Heb je vragen over de Nationale Diabetes Challenge? Neem dan contact op met Mindy de Lange: mindy@stichtingsportkompas.nl