Nationale Diabetes Challenge in Brummen en Eerbeek

Nationale-Diabetes-Challenge Brummen Eerbeek

Wat is de Nationale Diabetes Challenge?

De Nationale Diabetes Challenge wordt door het hele land georganiseerd en is een initiatief van de Bas van de Goor Foundation (BvdGF). Deze wandel challenge is een laagdrempelige manier om meer te bewegen en de gezondheid te verbeteren. Het is speciaal bedoeld voor mensen met een chronische ziekte zoals diabetes, maar ook mensen die om andere (gezondheids-)redenen meer aan beweging willen doen zijn van harte welkom om mee te lopen. Voorgaande jaren was de wandel challenge een groot en landelijk succes.

Wandelen is één van de meest laagdrempelige manieren om in beweging te komen én heeft talloze gezondheidsvoordelen. Denk aan conditieopbouw, afvallen en een verbeterde darmwerking, maar ook aan een fitter en energieker gevoel en een verbeterde diabetesregulatie.

Sportkompas heeft in samenwerking met verschillende partners/zorgprofessionals het initiatief genomen de challenge op te zetten voor de gemeente Brummen.

Het programma 2021

We willen graag starten in de eerste week van mei. Achter de schermen wordt er gewerkt om de Challenge zo coronaproof te laten starten. Met grote groepen wandelen zal er vanaf de start nog niet in zitten, maar we zullen zorgen voor leuke uitdagingen, genoeg ondersteuning en maatjes om mee te wandelen.

Inschrijven kan HIER

Heb je vragen over de Nationale Diabetes Challenge? Neem dan contact op met Mindy de Lange: mindy@stichtingsportkompas.nl

Informatieavond (zoom)

Twijfelt u nog of heeft u zich al aangemeld? Op 3 Mei 2021 is er om 19:30 uur een informatieavond (geheel vrijblijvend) waarbij het programma zal worden doorgenomen en er ruimte is voor vragen. De informatieavond zal online plaatsvinden, hierdoor is aanmelden nodig. Stuur hier een e-mail naar mindy@stichtingsportkompas.nl