Nationale Diabetes Challenge nieuwe planning

29-08-2017 NED: Nationale Diabetes Challenge, Ouddorp Diverse gezondheidscentra, huisartsenpraktijken en fysiotherapie praktijken zijn met ondersteuning van de BvdGF gestart met een lokale wandel challenge. De grote finale vindt plaats op 30 september rond Papendal.
Uitstel NDC/ NCC
Op dit moment zorgt het coronavirus voor een grote belasting op iedereen die in de zorg werkzaam is. Wij begrijpen dat de aandacht nu uitgaat naar andere zaken dan de organisatie van een lokale challenge. Daarnaast is het organiseren van informatie- en wandelbijeenkomsten de komende weken af te raden. Dat geldt zeker voor de kwetsbare doelgroep die we met de Nationale Diabetes Challenge en de Nationale COPD challenge bereiken. Daarom maken wij graag even een pas op de plaats. Wij hebben besloten om de start van de challenge uit te stellen.

Nieuwe planning
Het voorbereiden van een lokale challenge en het werven van deelnemers kost tijd. We nemen daar extra tijd voor tot 24 juni 2020. Afhankelijk van de ontwikkelingen de komende tijd is onze planning nu als volgt:

• Start wandelingen: 24 juni 2020
  • Afsluiting challenge: 14 november 2020, Wereld Diabetes Dag

Wat dit betekent voor het festival op 26 september in Tilburg gaan we bespreken met de betrokken partijen. Mogelijk blijft deze datum staan, als tussentijds feestje. Een andere optie is dat we het NDC Festival verplaatsen naar 14 november. Op dit moment is dat onzeker. We houden je uiteraard op de hoogte van de ontwikkelingen.

Mocht u zich willen opgeven? Klik dan HIER.