Nieuw! Peutergym

Peutergym-2

Peutergym in de gemeente Brummen op drie verschillende locaties.

Start vanaf 7 oktober, daarna elke week! De lessen worden op de volgende locaties aangeboden, vooraf aanmelden is niet nodig:

• Woensdag 7 oktober 09:00 -10:00 locatie Sterrenbeek Eerbeek (gratis)
    Illinckstraat 21, 6961 DM Eerbeek
  • Donderdag 8 oktober 09:15-10:15 locatie de Vossestaart Hall (gratis)
    Dorpsstraat 40, 6964 AB Hall
  • Donderdag 8 oktober 11:00-12:00 locatie het P@rk Brummen (gratis)
    Troelstralaan 45-49A, 6971 CN Brummen (via zij-ingang gymzaal)
  • Zaterdag 10 oktober 10:00-11:00 locatie Kloosterstraat (kracht en vlugheid) (Eerste twee keer gratis)
    Kloosterstraat 66, 6961 XK Eerbeek

Peuter en oudergym (of opa en oma)

Vanaf 7 oktober wordt er vier keer per week in de gemeente Brummen een peutergymles georganiseerd. Deze peutergymles wordt gegeven door een ervaren en gediplomeerd leerkracht uit de vaksectie gym van Sportkompas of trainer van de gymnastiekvereniging.

Tijdens de peutergymlessen komen alle grondvormen van bewegen aanbod en alle onderdelen worden spelenderwijs aangeboden. De lessen zijn gevarieerd en er wordt gebruik gemaakt van een vakwerkplan en er is een duidelijke planning voor het gehele schooljaar. Buiten de schoolvakanties om zijn er het gehele jaar elke week een peutergymlessen.

Tijdens een gymles ben je samen met je peuter aan het sporten. Je helpt je peuter met omkleden, bij het doen van de oefeningen en in de pauze met het eten en drinken. Je kunt tussendoor niet naar huis. Peuters gymen in soepele kleding of in het ondergoed en in de gymzaal zijn gymschoentjes of blote voeten verplicht. Ouders of andere begeleiders mogen met gymschoenen, sokken of blote voeten in de gymzaal. De gymlessen worden aanbevolen door het consultatiebureau.

In elke les is er een pauzemoment. In de pauze wordt er met de gehele groep water gedronken en een fruit- of groentehapje gegeten. Neem zelf deze tussendoortjes mee van huis.

Mocht u nog vragen / opmerkingen hebben dan kunt u contact opnemen met Erik Sanders erik@stichtingsporkompas.nl

Alle partners van het project: Stichting Sportkompas, Kindcentrum sterrenbeek, kindcentrum de Vossestaart, kindcentrum het P@rk, Fysiotherapie Eerbeek en Loenen, Stichting Hall Leeft, Stichting Vérian, Gymnastiek- en Sportvereniging Kracht en Vlugheid.