Nieuw recreantenteam Bruvoc: “Plezier is het allerbelangrijkst, maar we zijn ook strijdlustig!”

bruvoc recreantenteam

Op de foto het recreantenteam met haar sponsoren. Links: Robert Middendorp van Intercombi Kozijnmanagement, rechts: Jurgen Waanders van Waanders Schilderwerken. Naast Jurgen staat Marlies Aarnoudse van Malin Kinderopvang.

Hoe leuk zou het zijn om weer samen te kunnen volleyballen, dacht het ‘oude’ dames 1 van volleybalvereniging Bruvoc tijdens Koningsdag dit jaar. Zo’n zes jaar geleden zaten zij samen in het eerste team van Bruvoc en vormden zij een fanatiek vriendenteam. Het contact is sindsdien altijd gebleven en het trok de dames nog steeds om lekker samen te volleyballen. Maar dan wel een tikje minder competitief. Zo ontstond het nieuwste dames-recreantenteam bij volleybalvereniging Bruvoc.

“Het is heel leuk, we hebben het heel gezellig met elkaar en dat is ook het doel,” vertelt aanvoerder Thea Timmer. Elke vrijdagavond speelt zij samen met haar teamgenoten een wedstrijd in de 5e recreatieklasse. De recreantenteams die al bestaan bij Bruvoc spelen geen competitie, alleen onderlinge wedstrijden. Thea en haar teamgenoten wilden echter graag meer dan dat. “We hebben toen aangeklopt bij Bruvoc en zij hebben voor ons uitgezocht of dat mogelijk was. Zo ging het balletje rollen.”

Als er geen wedstrijd is wordt er getraind. De eventuele training vindt bewust op dezelfde avond plaats als de wedstrijden, zodat er één keer per week gevolleybald wordt. “Heel soms vindt er een wedstrijd plaats op de woensdag of donderdag en dan kan het nog weleens voorkomen dat we de vrijdagavond nog extra gaan trainen, dat spreken we gewoon onderling af. Maar voor de meesten is één keer per week genoeg.”

Wie competitie speelt, heeft natuurlijk ook een tenue nodig. De dames hebben dan ook drie sponsoren bereid gevonden voor het aanbieden van mooie tenues: Waanders Schilderwerken, Intercombi Kozijnmanagement en Kinderopvang Malin.

Plezier en ‘lekker samen ballen’ is voor de dames van de recreantengroep het belangrijkst, maar dat neemt niet weg dat het team zeker wel strijdlustig is. Thea: “We zijn nu ingedeeld in de laagste divisie en we merken wel dat we het niveau heel makkelijk aan kunnen. We winnen vaak met 3-0 en hele rare setstanden,” vertelt ze. “Liever waren we in de derde klasse ingestroomd, maar het bleek dat je als recreatieteam onderaan moet beginnen. Daarom proberen we dit jaar kampioen te worden zodat we volgend jaar in de vierde klasse uitkomen.”

Succes en veel sportplezier, dames!