NK Shaolin Kung Fu

kungfu zutphen

Ingestuurd door Shaolin Kung Fu Brummen/Zutphen.

Het wedstrijdteam van Shaolin Kung Fu heeft zaterdag 8 juni meegedaan aan de Nederlands Kampioenschappen Shaolin Kung Fu. Het NK werd georganiseerd in Nijmegen en was met 120 deelnemers een groot succes.

Zeventien leerlingen van Kung Fu Brummen/Zutphen, in de leeftijd van 7 tot 57 jaar, lieten hun Kung Fu vormen zien aan de jury en publiek. De deelnemers deden verschillende stijlen zoals de pantervorm, waaier, stok en zwaard. De stijlen zijn eeuwen geleden ontwikkeld in het Shaolin klooster in China.

Er zijn in totaal elf prijzen gewonnen waarvan twee leden Nederlands kampioen zijn geworden. Ook de leerlingen die niet in de prijzen vielen hadden een mooie uitvoering van hun vorm en kijken terug op een geslaagd evenement. Bart, 9 jaar uit Zutphen, sleepte maar liefst drie bekers binnen. Hij kreeg bekers voor de Tong Bi Quan (ongewapende vorm), Yin Shou Gun (stokvorm). Bart werd ook nog eens Nederlands kampioen met de pantervorm in de categorie Shaolin dierstijlen. Damai, 8 jaar uit Brummen werd Nederlands kampioen met de stijl Wu Bu Quan tot 15 jaar niveau 2.

Aanstormend Talent

De juryleden bespreken aan het eind van het NK welke twee beginnende leerlingen in aanmerking komen voor de prijs “aanstormend talent”. De prijs van aanstormend talent ging naar Lyly uit Eerbeek. Lyly traint dagelijks en dan vooral met haar favoriete wapen, de waaier. Kung Fu betekent in het Chinees letterlijk “hard werken” en Lyly is met haar goede inzet en doorzettingsvermogen een voorbeeld voor veel andere leerlingen.

Plezier, respect en het verbeteren van persoonlijke eigenschappen en vaardigheden staan tijdens de Kung Fu trainingen centraal. De wedstrijden zijn een goede test om te zien wat de voortgang van de leerlingen is. De lessen in Zutphen worden gegeven door Patrick, Shi Yan Shao, een 34ste generatie Shaolin volgeling van de legendarische Shaolin Tempel in China. Patrick is rijkserkend leraar martial arts en heeft de school in Brummen en Zutphen al zes jaar open voor jong en oud.

Bij Shaolin Kung Fu Brummen/Zutphen kan je al trainen vanaf 4 jaar oud. Het is een van de weinige sporten en scholen waar je met het hele gezin terecht kan om te trainen. Meer info over Shaolin Kung Fu is te vinden op hun website.