Olympisch kampioen Elis Ligtlee verrast met eigen straatnaambord

elis ligtleeplein

Dinsdag 13 augustus was het drie jaar geleden dat Elis Ligtlee tijdens de Olympische Spelen in Rio de Janeiro de gouden medaille behaalde bij de keirin. Drie jaar later werd Elis in haar woonplaats Eerbeek verrast met haar eigen straatnaambord. Ze onthulde het ‘Elis Ligtleeplein’ in bijzijn van haar familie en vrienden en wethouder Peter Paul Steinweg.

Voorafgaand aan deze verrassing werd Elis op de Zomermarkt in Eerbeek live geïnterviewd door Steve van Hooydonk. Ze vertelde over de impact die het behalen van Olympisch goud op haar heeft gehad en over haar nieuwe bedrijf, Elis Ligtlee Sports & Lifestyle, waarvoor ze momenteel naar school gaat om de nodige diploma’s te behalen om professioneel trainer te worden. Ook spraken ze over het NPO1-programma ‘Meer dan Goud’, waarin Elis Ligtlee samen met andere oud-topsporters haar persoonlijke verhaal vertelt. Aanstaande vrijdag om 21.35 uur is Elis in ‘Meer dan Goud’ te zien.

Na afloop van het interview werd Elis opgehaald door wethouder Peter Paul Steinweg, die haar begeleidde naar de hoek van de Stationsstraat in Eerbeek. Daar mocht ze zelf het gloednieuwe Elis Ligtleeplein onthullen. “Het is een geweldige prestatie van Elis. Wij zijn allemaal enorm trots op deze Olympisch kampioen in onze gemeente,” aldus de wethouder.