Gezonde School

Gezonde leerlingen presteren beter! Vanuit die overtuiging is het vignet Gezonde School in het leven geroepen. Scholen die waarde hechten aan de gezondheid van hun leerlingen en hier actief mee aan de slag willen kunnen door middel van de Gezonde School-aanpak het vignet Gezonde School behalen. Het behalen van het vignet Gezonde School is een meerwaarde voor zowel de leerlingen en de ouders als voor de school en het team.

Ook in Brummen zijn er scholen die werken volgens de Gezonde School-aanpak. Vanuit stichting Sportkompas worden in samenwerking met een adviseur van de GGD scholen benaderd voor het behalen van dit vignet. Binnen de school wordt dan een werkgroep opgericht met leerkrachten en ouders. Die werkgroep streeft ernaar om het thema gezondheid continu terug te laten komen tijdens lessen en activiteiten van de school. Dit kan bijvoorbeeld door middel van smaaklessen, sport en spel tijdens en na schooltijd, een traktatiebeleid, focus op schoolfruit en water drinken en door het schoolplein onder de loep te nemen.

Zowel de Gezonde School adviseur van de GGD als de JOGG-adviseur van stichting Sportkompas kan de scholen ondersteunen met informatie en adviezen. Neem voor meer informatie gerust contact op via yolanda@stichtingsportkompas.nl.