Happy Day

Happy Day is een sportdag voor mensen met een verstandelijke en/of lichamelijke beperking. Deze dag wordt ieder jaar georganiseerd bij Rhienderoord Zwem & Sport Plezier en Sportcentrum Hippmann. De organisatie ligt in handen van stichting Sportkompas en Philadelphia. De datum voor 2019 is vrijdag 25 oktober.

Deze jaarlijkse sportdag is voor veel cliënten een hoogtepunt vanwege de vele sport- en bewegingsmogelijkheden die zij op deze dag aangereikt krijgen. Naast oefeningen van de fysiotherapeute en bewegingsagoog die werkzaam zijn bij Philadelphia gaat een aantal cliënten ook ‘zelf’ (onder begeleiding) sporten bij lokale sportverenigingen in de omgeving. Bovendien is er een programma voor drie niveaus, zodat iedere deelnemer op zijn of haar eigen manier mee kan doen.

Naast de inzet van stichting Sportkompas en Philadelphia wordt deze dag voor een groot deel georganiseerd door enthousiaste en zeer gewaardeerde vrijwilligers. Denk aan de spelleiding, 1-op-1 begeleiding en het verzorgen van de lunch. Ook zijn er verschillende regionale bedrijven en organisaties die Happy Day ieder jaar weer belangeloos steunen: Jumbo Brummen, De Vroolijke Frans, Nijha Lochem, afdeling Lions Zuid-Oost Veluwe, Jan van den Brink, Hippmann, stichting Sportkompas en natuurlijk Philadelphia zelf.

Klik hier voor een sfeerimpressie van Happy Day 2018. Wil je meer weten over Happy Day of (als instelling) deelnemen aan de volgende editie? Neem dan contact op via lotte@stichtingsportkompas.nl.