Nationale Diabetes Challenge: SSK Loopt

De Nationale Diabetes Challenge is een wandel challenge, speciaal bedoeld voor mensen met een chronische ziekte zoals diabetes, maar ook mensen die om andere (gezondheids)redenen meer aan beweging willen doen zijn welkom om mee te lopen. De NDC wordt jaarlijks landelijk georganiseerd door de Bas van de Goor Foundation. De gemeente Brummen doet in 2019 voor het eerst mee aan de NDC onder de naam ‘SSK loopt’.

De challenge houdt in dat deelnemers gedurende 20 weken iedere week een wandeling maken. Zij worden daarbij begeleid door verschillende professionals zoals praktijkondersteuners, diëtisten, fysiotherapeuten, een buurtsportcoach en andere vrijwilligers. Het doel van deze challenge is om de algehele gezondheid van de deelnemers te verbeteren én om hen te stimuleren om na afloop van de challenge te blijven bewegen.

De challenge is in Brummen/Eerbeek op maandagavond 6 mei begonnen en duurt 20 weken waarin iedere week gezamenlijk op de maandagavond wordt gewandeld.

Lees meer over de NDC