Jeugd

Plezier in sport en bewegen is de belangrijkste reden om te gaan sporten. Als je je op jonge leeftijd een actieve leefstijl eigen maakt door sport, heb je 3,5 keer zoveel kans om ook op volwassen leeftijd een actieve sporter te zijn. Plezier in sport en bewegen begint ermee dat kinderen hun ‘fysieke alfabet’ breed ontwikkelen. Een belangrijke basis wordt gelegd met gymles op school, maar ook de jeugdtrainers van sportclubs zijn een belangrijke schakel.

Brummen Beweegt

Brummen Beweegt biedt 55-plussers iedere werkdag de gelegenheid om te bewegen met anderen. Het is een initiatief van Sportclub Brummen dat is ontstaan naar aanleiding van de Nationale Sport Week. Tijdens de NSW in 2018 bleek Brummen Beweegt zo’n succes dat er is besloten om dit initiatief voort te zetten.

Brummen Beweegt is een laagdrempelig initiatief waarbij bewegen en ontmoeten centraal staan. Iedere werkdag is er een bepaald programma. Op maandag is er Walking Football, op dinsdag, woensdag en vrijdag wordt er een beweegcircuit georganiseerd en op donderdag wordt er gezamenlijk gewandeld. Na afloop van de activiteit kan er onder het genot van een kop koffie of thee gezellig nagepraat worden.

Lid worden van Brummen Beweegt bedraagt maandelijks € 7,50. Uiteraard is het mogelijk om vrijblijvend deel te nemen aan een activiteit om te ontdekken of het je bevalt. Brummen Beweegt valt onder het minimabeleid van de gemeente Brummen, dus er is ruimte voor financiële ondersteuning. Voor actieve en rustende leden van Sportclub Brummen is deelname gratis.

Meer weten over Brummen Beweegt? Neem dan gerust contact op met Marinus van Tent Beking (0610556883) of Maaike Jeronimus (0648478478) of stuur een e-mail naar secretariaat@sportclubbrummen.nl. In dit artikel lees je meer over Brummen Beweegt.