Jeugd

Plezier in sport en bewegen is de belangrijkste reden om te gaan sporten. Als je je op jonge leeftijd een actieve leefstijl eigen maakt door sport, heb je 3,5 keer zoveel kans om ook op volwassen leeftijd een actieve sporter te zijn. Plezier in sport en bewegen begint ermee dat kinderen hun ‘fysieke alfabet’ breed ontwikkelen. Een belangrijke basis wordt gelegd met gymles op school, maar ook de jeugdtrainers van sportclubs zijn een belangrijke schakel.

Cruyff Court

Bij sportzaal De Bhoele in Eerbeek is een Cruyff Court gevestigd. Kinderen kunnen hier op de toegestane tijden (aangegeven op de hekken rondom het Cruyff Court) komen om te voetballen of een ander spel te spelen. Tevens staat combinatiefunctionaris sport wekelijks met zijn Sport on Wheels-bakfiets bij het Cruyff Court om kinderen gratis en op een leuke manier kennis te laten maken met diverse sport- en spelactiviteiten.

Daarnaast vindt op het Cruyff Court jaarlijks het Cruyff Court 6 vs. 6 toernooi plaats. Dit is een toernooi voor kinderen uit groep 7 en 8 in de gemeente Brummen. Het inschrijven voor dit toernooi verloopt via de scholen.

Ook is het voor inwoners van de gemeente Brummen mogelijk om iets te organiseren op het Cruyff Court. Neem hiervoor contact op met Martijn via martijn@stichtingsportkompas.nl.