Jeugd

Plezier in sport en bewegen is de belangrijkste reden om te gaan sporten. Als je je op jonge leeftijd een actieve leefstijl eigen maakt door sport, heb je 3,5 keer zoveel kans om ook op volwassen leeftijd een actieve sporter te zijn. Plezier in sport en bewegen begint ermee dat kinderen hun ‘fysieke alfabet’ breed ontwikkelen. Een belangrijke basis wordt gelegd met gymles op school, maar ook de jeugdtrainers van sportclubs zijn een belangrijke schakel.

Nationale Sport Week

Tijdens de Nationale Sportweek is elke inwoner van de gemeente Brummen van harte welkom om deel te nemen aan tal van (sportieve) activiteiten. Deze activiteiten lopen uiteen van denksport tot gymmen en van een fietstocht tot netwerkbijeenkomsten en worden grotendeels georganiseerd door de verenigingen, fitnesscentra, sportaccommodaties, fysiotherapeuten en voedingsdeskundigen, zwembaden en overige sportaanbieders in de gemeente.

Deze organisaties kunnen een geheel eigen draai geven aan de door hen georganiseerde activiteit. Enkele voorbeelden van activiteiten zijn het openstellen van reguliere trainingen, sporten met korting, een introducé meenemen, informatiebijeenkomsten over relevante onderwerpen of bijvoorbeeld een clinic met een topsporter.

De algemene organisatie van de Nationale Sport Week ligt in handen van stichting Sportkompas. In 2021 vindt de NSW plaats van vrijdag 17 t/m zondag 26 september. Voor meer informatie of vragen over de NSW, mail naar mindy@stichtingsportkompas.nl.