Jeugd

Plezier in sport en bewegen is de belangrijkste reden om te gaan sporten. Als je je op jonge leeftijd een actieve leefstijl eigen maakt door sport, heb je 3,5 keer zoveel kans om ook op volwassen leeftijd een actieve sporter te zijn. Plezier in sport en bewegen begint ermee dat kinderen hun ‘fysieke alfabet’ breed ontwikkelen. Een belangrijke basis wordt gelegd met gymles op school, maar ook de jeugdtrainers van sportclubs zijn een belangrijke schakel.

Sporten met Doornbosch Hofstede

Iedere donderdagavond gaat verenigingsondersteuner Mindy de Lange van 19.00 tot 20.00 uur sporten met jongeren die wonen bij ‘Riwis begeleid wonen’. Samen gaan zij lekker naar buiten om te sporten en te bewegen. Vooral in de zomermaanden is deze groep erg fanatiek.

Elke week gaat de ‘beweegtas’ mee met allerlei sport- en spelonderdelen waarmee de jongeren op verschillende manieren kunnen sporten en bewegen. Wil je ook aansluiten bij deze groep? Stuur dan gerust een mail naar mindy@stichtingsportkompas.nl. Deelname is geheel gratis. Wil je meer informatie over het geven van een sportles? Ook dan kun je Mindy een e-mail sturen. Ideeën zijn altijd welkom!