Rallyteam OSND-EBK-1963 haalt Euro 8000 op voor Make a Wish Nederland

OSND make a wish

Op 6 mei vertrokken Erik Hafkamp en Henrie Sanders naar Brussel om deel te nemen aan een Knights of the Island. Deze goede doelen rally valt onder de auspiciën van de Duitse organisatie SAC.

Twee jaar hebben ze moeten wachten om deze rally te kunnen rijden. De initiële start was oorspronkelijk gepland op 9 mei 2020. Destijds werd de rally vanwege de Coronaperikelen gecanceld. Na 2 jaar wachten ging uiteindelijk op 7 mei de rally van start mei in Brussel om uiteindelijk  op 16 mei jl. in Edinburgh te finishen. De 160 teams haalden in totaal Euro 185.000 op voor diverse goede doelen. OSND heeft Euro 8.000 opgehaald voor de stichting Make a Wish Nederland. Erik en Henrie hebben hiertoe diverse activiteiten georganiseerd en een groot aantal bedrijven hebben gesponsord met als tegenprestatie hun bedrijfslogo op onze auto.

In 2019 waren Erik en Henrie 50 jaar bevriend en in dat jaar besloten ze om samen een unieke ervaring te gaan beleven. Plannen werden omgezet in daden: ze schreven zich in voor de Knight of the Island rally, enerzijds om hun vriendschap te vieren, anderzijds om geld in te zamelen voor de stichting Make a Wish Nederland.

Op 7 mei vond de start van de rally plaats bij AutoWorld Brussel, vervolgens werd de oversteek gemaakt naar Dover. Aan de overkant van Het Kanaal begon het avontuur pas écht. Deze rally werd gereden aan de hand  van een road book. Geen karavaan, waarin je volgzaam op je voorligger kleeft, maar een eigen route kiezen en overnachten daar waar dat jou het best lijkt. De route kon niet worden verkend of voorbereid. Het road book werd nl. pas overhandigd bij de start van de rally.

Na Folkstone, Bristol was St. Davids in Wales de derde plaats die werd aangedaan. Via Snowdonia National Park en Liverpool werd de weg vervolgd door het Lake District. Na Glasgow stonden drie dagen door de Schotse Hooglanden op het programma. Via het eiland Skye, Ullapool werd het noordelijkste puntje van Schotland bezocht. Via Inverness en Aberdeen werd op 16 mei de finish in Edinburgh gehaald.

Team OSND is bij “Make a Wish” terechtgekomen door de dochter van Henrie. Dochter Romy liep in 2019 vanuit haar opleiding bij de Make a Wish stichting in Hilversum. Ze vertelde ‘s avonds wel eens hoe haar dag er uit had gezien en hoe ze voor een ziek kind een wens had georganiseerd of begeleid. Zo doende kregen wij ook een blik achter de schermen. Dat organiseren van een wens is met recht een “Event” met alles er op en aan. Van de taxi tot en met de verzekeringen, echt veel omvattend, respect voor de stichting. De contacten met de familie en dan de dag zelf de dankbaarheid van het kind waren voor Romy “onbetaalbaar” en indrukwekkend. Met deze verhalen in het achterhoofd was het goede doel snel gevonden.

Henrie en Erik kijken terug op een mooi avontuur en zijn verheugd om Euro 8.000 te kunnen overmaken aan Make a Wish Nederland.